Hei
Jeg tror mer og mer at jeg har ADHD. Men jeg frykter at utredning og evt behandling/medisinering ikke vil gjøre ting enklere/bedre, og tør derfor ikke å finne ut av det…
Har hatt ekstremt tunge perioder, med depresjon og isolasjon….
Og hvis det skulle vise seg at jeg har ADHD, og tester medisiner - og medisinen ikke fungerer, evt gjør ting ENDA verre, så…… jeg ser for meg at jeg kommer til å gi opp helt…
Jeg kan på en måte si at jeg fungerer i hverdagen «hvis jeg vil» liksom, men det er ekstremt tungt, og hver gang jeg prøver å snakke om hvordan jeg har det, får jeg aldri en opplevelse av å bli forstått og så ender det med at jeg blir veldig sint…
Eller med at jeg fungerer, mener jeg kanskje mer at jeg «overlever»… jeg har nesten ALDRI motivasjon, og er avhengig av sukker og koffein for å liksom være fornøyd, samtidig som å tvinge seg igjennom alle gjøremål for dagen er veldig krevende for meg (så nå har det blitt at jeg så og si har sluttet å prøve)…
Jeg har ALLTID for mange baller i lufta, samtidig (enten det bare er i hodet mitt eller at jeg faktisk gjør mange ting samtidig)…. Og å få beskjed om «ta en ting av gangen, ta små steg» osv gjør meg skikkelig frustrert, for jeg VET jo at det er lurt, men tror du fa*n ikke at jeg hadde gjort det, hvis det var så enkelt, liksom…
Jeg kan ofte være en smilende og «glad» person, men kan også være veldig grinete og sint…… og jeg er redd for at evt medisinering skal «ta vekk» personligheten min, eller evnen til å være glad og fornøyd? For jeg har hørt andre snakke om akkurat det…. Og at de ikke vil gå på medisiner av den grunn….
Har også hørt at mange blir enda mer irritable og at de negative tingene blir veldig forsterket - og det er noe jeg frykter veldig!! Jeg kommer ikke til å takle hvis ting blir enda verre… for det har vært veldig dypt/mørkt……