Jeg fikk diagnosen adhd/add da jeg var tenåring og prøvde ritalin en veldig kort periode pga bivirkninger og gårlig kommunikasjon med psykiater. Jeg sliter ikke med hyperaktivitet men sliter mye med fokus og konsentrasjon. Jeg har i lang tid slitt med å forstå mine egne følelser og har i all tid vært en veldig stressa, angstfylt når det kommer til relasjoner og deprimert. Jeg har forsøkt å jobbe mye med selvtillit og løse problemene til depresjon uten mye hell. Jeg har i flere veldig deprimert og ikke følt at det er en utvei. Men nå som 33 åring så kom jeg og en psykolog frem til at jeg burde prøve medisinering mot tankekjør som kan komme av adhd. Jeg har nå etter noen måneder med å finne riktig medisin og dosering endelig følt meg mye mer lettet. Jeg henger meg ikke like mye fast opp i negative tanker. Jeg skulle ønske at jeg kom frem til denne løsningen mye raskere. Det er veldig uvant å føle meg grei eller bra. Det har liksom alltid vært noe som har fått meg til å føle meg nedstemt om ikke deprimert. Jeg skriver dette her i tilfelle dette kan hjelpe andre hvis noen kanskje har adhd uten å være klar over det selv og sliter med å gi slipp på vanskelige tanker uansett hvor mye man prøver
Tusen, tusen på for det du har skrevet! Det var som om du skrev om meg og jeg er 55 år som først nå har fått medisiner mot Add. Jeg har fått en ny start, stresset er borte, jeg kan fokusere uten alle mulige kompliserte tanker, og et stress uten like. Stresset er borte. Jeg klarer å starte på ting og fullføre dem. Jeg gleder meg til jeg skal stå opp å ta ritalin fordi istedenfor å sitte nærmest lammet, å se på you Tube el, så sitter jeg å leser litt, å det går bra! Så koser jeg meg med en kaffekopp og skriver opp planer for dagen OG fullfører dem. Nei det er bare så deilig å slippe tankekjør, katastrofetanker, og alt mulig, prate som en foss og også avbryte andre… Så JEG er veldig takknemlig for det du skrev og jeg trodde stresset kom fra posttraumatisk stress som jeg har, men det kom jammen fra denne lidelsen og det har jeg aldri hørt før, så tusen takk for ditt innlegg,det hjalp meg massen!