Å skrive seg ut (eller gjennom)

Hei. Har noen andre her erfaringer med å skrive under depresjon (og med en del angstanfall for min del)? Da tenker jeg ikke på å direkte skrive ned følelser og inntrykk som i en dagbok, men på å skape noe - enten det er en fortelling, dikt, sanger eller lignende. Det jeg forsøker på er å skape noe med et kunstnerisk uttrykk, det kunne sikkert også være bildekunst vis jeg kunne male eller tegne. Jeg bruker aktivt det jeg har på innsiden, og jeg merker på en måte at at det blir mindre av dritten inni meg dess mer av den jeg får over på papiret.

Det er mange som bruker kunst som terapi og har stor nytte av terapien. Men ikke forvent at det automatisk blir god kunst av det.

Jeg har ikke mye erfaring da jeg akkurat har begynt med det samme (skriver, tegner og maler, er så heldig å ha fått litt kunstneriske gener). Terapeuten min sa dette er noe som hjelper for mange, både det å skape og det å aktivt ha fokus på noe annet. Håper du prøver det ut en stund, ikke gir opp om du ikke merker raske resultater. Det tar tid å komme videre fra der du er. ❤️