29m Sliter med ensomhet og depresjon

29m Sliter med angst og depresjon. Er i en jobb jeg ikke liker, ingen nær/tett vennegruppe, ikke beste forholdet med familie, får ikke sove uten mengder med quetiapine. Har prøvd diverse antidepressiva uten ordentlig bedring…Har aldri hatt kjæreste (men noen kortere seksuelle forhold som aldri har ført noe sted) selvom jeg virkelig prøver å møte jenter hele tiden. Bærer på mange avvisninger og kjipe erfaringer rundt dating. Har fått høre at jeg er kjekk osv men de ikke føler noe “gnist”. Hele livet mitt føles som ett tog som er på vei til helvete… Sliter primært med at jeg føler meg som verdiløs rundt folk, og urolig i sosiale settinger, delvis pga dating og venneproblematikk. Sliter veldig med å slappe av alene hjemme også. Noen andre som har liknende erfaringer?

samma her as, aldri hatt en dame sjæl egt, men sånn er det i den moderne samfunnet akkurat nå dessverre. ikke var for hard med deg selv

Hei!
Uten å vite mye om hvem du er og hvilket liv du har, jeg har noen enormt gode råd til deg! Og jeg ville hvertfall fulgt råd 1,2 og 3 uten å nøle. Jeg snakker av egen erfaring, og har snakket med flere om det samme. Og dette er faktisk fasit til veldig mange.

1. Slett alle dating-apper. Ikke pause, SLETT!

2. Kjøp og last ned 3stk lydbøker av Ingvard Wilhelmsen. «Sjef i eget liv», «Det er ikke mer synd på deg enn andre» og «Kongen anbefaler». Ikke les bøkene, kjøp lydbøkene og lytt. Og hør ordentlig på det han sier, og prøv å rett deg opp i ryggen og virkelig bestem deg for å ta flere av de rådene han nevner. Jeg har hørt bøkene MANGE ganger, og det har faktisk reparert problemer med meg selv jeg ikke var klar over at jeg hadde, og som jeg har hatt hele livet. Jeg anser meg nå som mentalt veldig sterk, men likevel hører jeg på bøkene innimellom, bare for å høre stemmen hans, og bli påmint hva som har hjulpet meg, og fortsette å «trene» hodet.

3. Gå deg en tur i naturen hver dag. Skogtur, fjelltur, ved sjøen, bare gå ut, aller helst så du blir litt anpusten av det. Det er vidundermedisin! Trenger ikke å vare lenge, 30-60min.

4. Vurder å flytt. Søk jobb over hele landet, evt steder du synes virker fine. Gjerne i nærheten av en by, så du har kort vei til mange folk, mange potensielle sosiale sammenkomster/aktiviteter. En liten «restart» på livet. Bare pakk kofferten og kjør på, det er spennende, tøft og kan fort endre situasjonen din totalt.

Det hadde vært helt herlig om du hadde fulgt værtfall råd 1-3 uten å jukse, bare gønna på, og lagt inn en kommentar på dette innlegget om noen måneder.

Kort om min bakgrunn som førte meg hit, var at jeg gikk skikkelig ned i kjelleren etter flere nedturer i livet. Jeg trodde ikke det var mulig, jeg anså meg selv som en harding og jeg bare sa alltid til meg selv: «Ta deg sammen nå». Til slutt var det tydeligvis nok, og jeg var i en kjeller jeg aldri trodde det var mulig å komme seg opp av igjen. Det var dritskummelt. Og da sa jeg til meg selv: «Nå må jeg faktisk ha hjelp av noe slag, dette klarer jeg ikke selv». Og jeg ante ikke hva jeg skulle gjøre, men skrev faktisk en melding her ig forklarte litt om hvordan jeg hadde det, og fikk råd om å høre Ingvard Wilhelmsens bøker. Og det var startskuddet på mitt nye liv faktisk. Jeg har også vært på foredrag med han, og jeg har snakket med han og takket for hjelpa, bøkene hans har gitt meg.

PS! Jeg har INGEN helseutdanning/kurs eller lignende. Jeg er en helt vanlig fyr, som lever et helt ordinært liv, som gir veldig mye av meg selv, som til slutt fikk en knekk.

Til slutt vil jeg si: Jeg trodde ikke det var mulig å endre seg selv. At alle negative tanker kunne håndteres. Jeg tok skikkelig feil. Men det er ingenting som kommer av seg selv, du må gjøre det selv. Og IKKE bruk tid, ikke ETT sekund, på ting du ikke kan gjøre noe med.