Vurderer å flytte ut

Jeg undrer meg litt over folk som bruker ord som skaper dårlig samvittighet hos samboer . Hva er hensikten ? For meg er det noe jeg blir fly forbanna over og sier det . Ingen skal få meg til å ta på meg skyld osv for noe jeg ikke har skyld i . Den retorikken går ikke på meg . Jeg gir beskjed i klartekst uansett om det er folk her . Sånne ting takler jeg ikke . Mener også at folk som driver med sånt er narsister . Jeg vet hva jeg skal gjøre det har jeg vist lenge 😊

Han er nok en person som ikke viser føkelser ja 😊 pakker nok sammen og flytter venter på våren først

Det finnes mange teorier på dette. Noen mener at det handler om en bevisst ideologi - underskuddsmentalitet. Man har investert hele sin identitet i denne, og for å opprettholde den må det stadig være negativitet i omløp. Det fungerer fint så lenge omgivelsene lar seg herse med, det stopper opp når omgivelsene ikke lengrer responderer, og det kollapser når omgivelsene sørger for at det slår tilbake med full kraft.

Føler du at avgjørelsen er tatt, eller argumenterer du for og i mot ennå?

Det høres ikke godt ut å gå og vente på våren, når det er noe slikt en også venter på. Samtidig kan en kanskje føle en lettelse for at avgjørelsen er tatt, og at en bare vil videre i livet.

Send gjerne en PM hvis du vil. :)