Vet dette er tabu, ang voksen og smok

Jeg vet det er flere der ute
Som lever i skjul
Sånn som meg
Og ikke tørr å fortelle det
Litt skam belagt
Veldig tabu

Men jeg bruker av og til smokk på kvelden.
Jeg er en ung voksen dame.
Den hjelper meg med angsten, roe meg ned å få sove. Jeg er i behandling på Dpsen og sliter med mitt. Man må nødvendigvis ikke slite for å finne roen av å bruke det.
Det skader ikke tenna eller helsen på noe vis. Annet en at det er skummelt å si.

Jeg følte plutselig for å si det til noen.
Vet få vil forstå, men vet også at det er overraskende mange det ute som gjør det samme, vi bare snakker ikke om det.

Jeg ser ikke hvorfor folk ser “ned” på det. Det er kanskje anderledes men ikke farlig, ikke skadelig og angår ingen andre.

Det er en trygghet, noe som roer og hjelper. Anbefaler å prøve om du sliter med uro når du skal sove 🤭

Jeg prøvde de en gang til et kostyme som “voksen” og etter det har jeg hatt noen liggende til når alt føles overveldende og jeg sliter med å sove.
Det er bedre en selvskadingen. Bedre en mye annet. Men mer tabu en annet også.

Så til deg der ute som kjenner deg igjen, DU er ikke alene!! ❤️

Det er så mye som blir stemplet som tabu. Som oftest av sneversynte og intolerante mennesker, men også av de mange som ikke tør innrømme egne behov for seg selv eller andre.

Synes ikke det er så rart at du føler en ro ved det. Smikk er tross alt erstatning for et bryst og den tryggheten som følger ned det.

Ingenting er tabu hvis det er riktig for deg.
Så bare gjør det du føler for og det som funker for deg.

Jeg er veldig enig i det du skriver om sneversynthet og intoleranse, tenker selv at å føle seg trygg med smokk kanskje ikke er særlig annerledes enn å føle trygghet ved å legge seg i fosterstilling når livet er utfordrende.

Husk på kardemommeloven…

Helt sant 🫶