Skjønner ikke hvorfor folk som jeg prøver å bli venn med etter stund ikke vil være venn lenger, er jeg for hyggelig/snill for folk? Er det sånn samfunnet har blitt? Skjønner ikke hvorfor det er så vanskelig for folk.
Å bli kjent godt med folk i dag er vanskelig.
🤷♂️
Hvordan går du frem? Kanskje du prøver for hardt?
Hei hei jeg vil gjerne bli venn med deg 🙂🙂🙂
Ønsker deg en flott dag klem 🙂🙂
Jeg er helt enig! Jeg tenker at det er andre faktorer som kommer frem i slike tilfeller angående det å få venner i dagens samfunn. Jeg tror ikke det har noe med hvordan man kommer frem, men mer at de fleste ikke er så åpne til å utvide vennekretsen og er komfortabel med å omgås med venner de allerede har? Jeg prøver å se det på et perspektiv utenfra. Disse personene er ofte mer beskyttende i det at de tenker på dems egen sikkerhet for det å bli kjent med en ny person kan bli en risiko med tanke på at man ikke skjenner denne personen og vet ikke hva den andre tenker. Selvfølgelig varierer dette stort fra person til person
En annen grunn er selvsagt at vi som voksne har mer vanskeligheter med å få nye venner med tanke på alderen vi er i. Nå vet jeg ikke eksakt alder, men tipper rundt 24-28 ish så er voksne vell etablert i livet dems. De har muligens kjæreste, et sted å bo og fulltidjobb allerede på den alderen. Det er ikke som før når vi alle var kids og i ungdom alderen der vi gikk ut for å utforske nye opplevelser og møte på nye mennesker. Det er bare helt vanlig det
Har prøvd begge deler, både med å være der for folk når de trenger det, finne på ting, og samtidig gitt folk rom til deres egne ting.
Så har prøvd en passe blanding og ikke for hardt eller for lite.
Ja er sant det.