Unnvikende personlighetsforstyrrelse

Hei. Psykologen min mener at jeg har unnvikende personlighetsforstyrrelse, og mener jeg kan ha nytte av en second opinion og eventuelt behandling for det. Er det noen som har erfaring med behandling av unnvikende pf? Gjerne om noen har anbefaleringer av behandlingssted, jeg bor i Oslo.
Jeg tar imot alt av tips og vil gjerne høre andres erfaringer

Dette henger ikke helt sammen. Hvorfor gjør ikke psykologen din jobben selv? Er du sikker på at dere ikke har snakket forbi hverandre?

Jeg forstår godt at det høres rart ut. Hun har ikke kompetanse innen personlighetsforstyrrelser, og skal snart pensjonere seg. Vi prater om det og jobber med det, men hun tenker mer på tiden framover tror jeg

Hei

Personlighetsforstyrrelser er svært vanskelig å behandle og det vil kreve både tid og tillit.

Med en unnvikende personlighetsforstyrrelse er tillit alfa og omega, så bruk tid på å finne en behandler du greier å slippe innpå deg.
Det kan ellers bli vanskelig å ha kontinuerlig kontakt uten at du får lyst til å slutte.

Jeg vet ikke hvor ille du har det, men det kan også være nyttig med en behandler som kan ta en time i ny og ned over telefonen, slik at du ikke “slipper unna” en time hvis du av en eller annen grunn ikke kommer deg til han.

Vedkommende bør også kunne flere typer behandlinger, slik at dere sammen kan finne den hjelpen som gjør at du får fremgang.

Håper du finner mange tilbud i Oslo, for på bøgda er det skrale greier. 😅

Det finnes også noen private alternativer som bruker helt andre behandlingsmetoder enn det offentlige helsevesenet (bl.a. rollespill og implosjonsterapi).

Takk for svar!

Takk for svar:)