(K24)Jeg kjenner på at jeg ikke har lyst til å leve mer. Dette kommer i stor grad av all angsten jeg har, som jeg ikke ser ut til å bli kvitt. Jeg har gått til psykolog flere ganger i løpet av livet, og det hjelper bare en liten stund. Jeg føler jeg belaster de rundt meg fordi jeg har så tunge følelser, og føler ikke det er vits i å snakke om de lenger. Jeg har allerede sagt alt. Jeg har prøvd å bare skjerpe meg, men klarer ikke. Jeg kan ikke huske sist jeg ikke følte meg engstelig, og all angsten gjør at jeg er deprimert. Akkurat nå ser jeg ikke et eneste lysglimt i livet. Det er ingenting jeg gleder meg til. Det er ingenting jeg har lyst til. Jeg vil bare at alt skal bli stille. Jeg føler ikke at jeg lever, og at dagene kun går ut på å overleve.
K24 her også som kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Jeg har dessverre ingen kjempegode råd heller, da jeg føler meg ganske hjelpesløs for øyeblikket.
Jeg vet jo ikke noe om din livssituasjon, bakgrunn eller hvem du har rundt deg, men for meg er familie og venner det som holder meg litt stødigere i stormen. Viten om at jeg har mennesker som bryr seg om meg, ville stilt opp i de verste stundene og kun vil meg vel er en lettelse i hverdagen og gjør at jeg vil prøve å være bedre. Ikke at jeg føler meg presset til det, men de “motiverer” meg liksom litt indirekte til det.
Uansett så føler jeg veldig med deg, og jeg er her om du trenger noen å prate med :)
Hei. Jeg kjenner meg igjen i alt du skriver. Jeg også opplever det på samme måte. Jeg og føler må bare overleve. Fordi om det føles så unødvendig. slitsomt når alle bare. Hold ut vet det e vanskelig men det blir bedre. Sender en tanke til deg