Trøtt, lei og sliten

Jeg er så trøtt… 2021 fikk jeg diagnosen Bipolar lidelse type 2, senere i 2022 ble den fratatt. 2022 ble avsluttet med at min bestefar, en mann jeg ikke hadde kontakt med på noen år, døde. En måned senere gikk onkelen min bort plutselig av hjernehinnebetennelse. Etter det begynte min mentale helse og falle med meldinger og snapchater som ikke er aksetable i det hele tatt, ensomhet, og alkohol ble en større del av livet mitt, og jeg har egentlig aldri kommet meg opp igjen etter det. En ting jeg ikke har nevnt er at 2023 også har bringt med seg tanker om selvmord. Jeg har alltid klart og ta tak i det, og jeg forventer at jeg klarer det fremover. Nå med enda flere ting som bare fortsetter og presse seg på kjenner jeg meg sliten og trøtt. 2024 startet bedre, men jeg ser jo fort at med jobb, flytting og studier at jeg har tatt meg vann over hodet, slik at jeg knapt klarer og holde meg oppe. Nå med et bristet ribbein, avvliving av en elsket hund som har vært i familien i over 13 år, alkohol som jeg prøver å få kontroll over, at ting ikke går helt som jeg vil… DPS er ikke til noe hjelp etter at fastlege har sendt flere henvisninger til DPS. Jeg har vært på to samtaler i påvente av ny utredning, men venter fortsatt på den faktiske utredningen på om det kan være noe. Jeg håper og trur av hele mitt hjerte at ting vil og skal snu. Det har jeg alltid sagt, og det trur jeg på. Om ikke en høyere makt, så i hvertfall det. Jeg har oppsøkt hjelp hos fastlege og psykolog, men opplever motgang fra det norske psykriatiske helsevesenet. Jeg føler det at ikke er noen som vil hjelpe meg for å komme meg videre, videre til å klare det sosiale blandt venner, kolleger. Nå har jeg også oppsøkt media fordi jeg har sett meg lei av det offentlige tilbudet for Psykisk helse, og jeg håper dem tar kontakt

Blir interessant å se om du får noe svar fra media. Jobb, flytting og studier hadde druknet hodet mitt også. En av dem, toppen to om gangen er helsemessig forsvarlig her i gården.

Om det er solskinn på andre siden, kan man vel komme seg igjennom det meste, men om værmeldinga viser konstant overskyet er det verre.

Studerer du nå?