Så tung dag idag, det å snakke med foreldrene gir meg selvmordstanker.
Selv om dei er kjempe snille og har forandra seg så mye og kanskje til og med er «perfekte foreldre» nå så kan det ikke gjør opp for at de har traumatisert meg når eg va liten.
Snakket med dem på tlf i noen min bare og har gått med selvmordstanker i flere timer og grene og hatt så forferdelig vondt i kroppen og sjela bare etter det. Blir så redd og føler meg liten igjen at noe gale kommer til å skje med meg snart og det klarer eg ikkje mer av å leva med.
Det er fælt å høre at du har det slik. Er det noen du kan kontakte å snakke med dette om? Dette er tydelig noe du trenger hjelp med, for å få bearbeidet det du har opplevd, men også for å finne ut hva som er bra for deg i forhold til foreldrene dine nå. Kan det være lurt å holde avstand til dem og ikke ha kontakt med dem, iallfall til du har fått funnet ut av det? Det høres ut som du trenger å beskytte deg selv mot hvordan det føles det for deg å snakke med dem og ha med dem å gjøre. Det finnes tilbud i kommunene som du kan ta kontakt med hvor man raskt kan få noen å snakke med, og få hjelp til å finne ut av hva slags hjelp man kan få eller som det er lurt å få videre. Eller så er det jo legen man kan snakke med.
Jeg ønsker egentlig nå aller helst at du kontakter noen nå, at det er noe noen du kan være med eller et sted du kan være der det er andre folk, når du har det så vondt og du er så redd for hva du selv skal gjøre.
Dette høres virkelig ikke godt ut<3 Har du noen andre rundt deg du stoler på å som du kan snakke med eller ringe når det er som verst for deg?
Det kan kanskje være greit å bare snakke med en lege om hvordan du har det<3 Det er vanskelig å starte, men at NOEN vet hvordan du har det kan utgjøre en stor forskjell på lang sikt.
Jeg har selv for noen år tilbake kuttet kontakten med min far fordi han tok mer en han ga meg. Om og om igjen. Vi har aldri hatt en positiv relasjon og til slutt så måtte jeg bare blokkere han for at jeg selv skulle slippe pine meg gjennom å ha en form for forhold til han.
Om jeg skjønner det riktig så har du hatt en periode med dine foreldre som kanskje har bedret seg litt nå, men skaden dette har påført deg vil ikke gi slipp og du trenger kanskje mer en “nå er alt mye bedre” utad situasjon fra de? Har du kunnet fortelle de hvordan dette har påvirket deg og følelsen du sitter med rundt fortiden?
Ta vare på deg selv så kan du sende meg en melding om du vil!<3