Hei! For det første vil jeg si at jeg er kjempe stolt av deg som har klart å være selvskadingsfri i 5 måneder, veldig bra jobbet!❤️ Vet du hva det er du lengter etter, eller hvilke følelser som kommer når du får trang til å selvskade? Jeg vet med meg selv for eksempel at når jeg har trang til å selvskade, så er jeg ofte lei meg, sint eller redd og da trenger jeg ofte en klem eller en skulder å kunne lene meg på, med andre ord fysisk kjærlighet. Blir jeg møtt av andre på dette, forsvinner trangen min midlertidig. Jeg tror ikke at det å selvskade kommer til å løse problemet, det vil dempe trangen, men den vil fort komme tilbake igjen, og kanskje du vil føle på skam for at du har gjort det. Mitt råd er å finne ut av hva du egentlig trenger når du ønsker å selvskade, det er kanskje ikke så lett å vite alltid, men det vil bli mye enklere å stå i mot etter hvert og hvis du vet hva du kan gjøre for å distrahere deg selv, eller om det er noen behov du trenger å få dekket. Jeg ønsker deg masse lykke til, du er veldig sterk og jeg er stolt av deg som prøver.❤️ Sender styrkeklemmer. 🫂