Trangen for å selvskade igjen er så stor, men er redd for at skuffelsen er større😞

Jeg har ikke selvskadet på over 5 mnd. nå, men i det siste er dette noe som tar mye plass i hodet.

Er det noen andre som har erfaring med dette? Bli det bedre hvis jeg bryter streaken min? Eller får jeg bare en stor skam og skuffelse over meg selv?

Spm mitt er vel egt om det er verdt å bryte den gode progresjonen, for å få ut tvangen som bare blir større og større?

Please del hvis du har erfaring eller tanker❤️‍🩹 Eller bare vil støtte🫂🫶🏼

Hei! For det første vil jeg si at jeg er kjempe stolt av deg som har klart å være selvskadingsfri i 5 måneder, veldig bra jobbet!❤️ Vet du hva det er du lengter etter, eller hvilke følelser som kommer når du får trang til å selvskade? Jeg vet med meg selv for eksempel at når jeg har trang til å selvskade, så er jeg ofte lei meg, sint eller redd og da trenger jeg ofte en klem eller en skulder å kunne lene meg på, med andre ord fysisk kjærlighet. Blir jeg møtt av andre på dette, forsvinner trangen min midlertidig. Jeg tror ikke at det å selvskade kommer til å løse problemet, det vil dempe trangen, men den vil fort komme tilbake igjen, og kanskje du vil føle på skam for at du har gjort det. Mitt råd er å finne ut av hva du egentlig trenger når du ønsker å selvskade, det er kanskje ikke så lett å vite alltid, men det vil bli mye enklere å stå i mot etter hvert og hvis du vet hva du kan gjøre for å distrahere deg selv, eller om det er noen behov du trenger å få dekket. Jeg ønsker deg masse lykke til, du er veldig sterk og jeg er stolt av deg som prøver.❤️ Sender styrkeklemmer. 🫂