Tomhetsfølelse

Noen som kjenner på det? Jeg kjenner på det daglig… vil gjerne snakke med noen og evt få/gi råd :)

Hei.

Ja, jeg kan kjenne på den. Jeg kjente på den sist på mandag, tror jeg. Men jeg tror jeg nå har lært å betrakte følelser ikke som endelige, og som noe som vil fortelle meg noe om meg selv. Og jeg innså at følelsen dag betydde at jeg savnet noe som betydde mer for meg, som liksom påvirket meg mer innvendig, men jeg greide etterpå også å sette pris på at noen ting føles ok og helt greit, og at ikke alt trenger å være i store bokstaver eller med store følelser. Men at det er viktig at man har noe og noen man er glad i, og ting man er engasjert i. Noe som betyr noe. Men samtidig er det sånn at hvis alt betyr så veldig mye hele tida, så kan man hele tida gå rundt i en sånn spenning og angst. Jeg er vant til å gjøre det, så jeg tror at jeg kan kjenne på en tomhet når jeg ikke gjør det, at jeg da får følelsen av at ting ikke betyr noe eller ikke er “ekte” på en måte. Men jeg tenker nå at det er godt å ha disse pusterommene og pause imellom spenningen og alt det som er “super viktig”.

Dette er mine tanker nå om temaet.

Jeg lurer på om den tomhetsfølelsen på en måte er en forvarsel til før man blir deprimert, eller om det er at man er deprimert da. Jeg følte meg selv deprimert, men så gikk det på en måte over etter å ha forstått hva jeg kjente på, og at jeg fikk vært lei meg og sånn.

Kan snakke