Jeg er gay. Og det er vanskelig i 2024-2025 og være det. Hva faen gjør jeg? Suicide? 🙄🙄
Kan du presisere hvorfor du synes det er vanskelig? Litt vanskelig å gi deg et svar med så lite å gå på.
Uansett er du den du er, en unik personlighet med dine egne tanker, meninger og følelser. Hva du tiltrekkes av er langt ifra det som definerer deg; selvmord vil ikke løse noe som helst :)
Har 0 venner. Er ensom som faen😄 Øøø ser ikke meningen med livet lenger.
Kan jeg spørre om alder?
Ja. Jeg er 15
Skjønner, det er forsåvidt en vanskelig alder med tanke på hormoner, følelser osv. spesielt med tanke på hvordan folk på den alderen tenderer å oppføre seg. Vil derimot si at akkurat det du går igjennom er nok noe som blir lettere med erfaring. Er ikke homofil selv, men hadde en bestekompis som var det på ungdomsskolen og videregående.
Det finnes sikkert også nettsider hvor du evt kan chatte med andre på din egen alder som har samme tiltrekning, evt finnes det kanskje noe kommunalt du kan undersøke.
Du er i en formativ fase i livet, skal nok se at med erfaring ordner det seg :)
Ja let do it
Å være homofil i dagens samfunn er vel det letteste med så mange kanaler man kan snakke med andre likesinnede på.
Er ikke alle som er ute av skapet ennå men de finnes i alle miljøer.
Vil ikke anbefale deg å ta selvmord. Du er bare 15 år. Livet kan ha mye positivt å by på for deg i framtiden.
Du går 2. året på ungdomsskolen? Da har du bare ett år igjen til videregående. Kanskje du da kan flytte? Til en større by (trolig lettere å være gay der. I en større by og med nye folk, tenker jeg. Men det trenger jo heller ikke stemme).
Skjønner at det er vanskelig å være gay. Homse, homo osv er jo fremdeles et mobbeord. Og i ungdomsfasen så er en ekstra var på å ikke skille seg ut. Og dersom du har null venner fra før av… Det er tøft.
Da vil en iallefall ikke skille seg ut.
Det finnes helt sikkert grupper/steder/folk på nett som er gay.
Jeg følger “thejeffreymarsh” på instagram for eksempel. Elsker denne fyren.
Finnes helt sikkert flere som han der.
Vennskap på nett kan jo også være verdifullt, om enn ikke helt erstatte venner du kan være sammen med “in real life”.