Ja jeg vet, det burde ikke være mulig, men jeg er suicidal, men jeg har dødsangst. For noen dager siden ble jeg fortalt at morgendagen er ikke garantert, altså at jeg kan dø når som helst, jeg er livredd, får ikke sove om dagen. Men samtidig vil jeg bare at det skal skje nå, fordi jeg har det ikke bra ellers så om jeg uansett skal dø, kan ikke det bare skje nå? Samtidig er jeg livredd for og dø, det er veldig komplisert og vanskelig og forklare, de som skjønner de skjønner
Livet var da aldri garantert, du har allerede kastet terningen å vunnet. Ikke tenk at kanskje jeg dør, men kanskje du kommer til å oppleve noe istedet. Selv er jeg ikke spesielt redd døden, har prøvd å tatt livet mitt flere ganger. Men sist gang la jeg merke til at overlevelse instinktet var tilbake. Jeg ble redd, før hadde det bare vært et valg, et det vits å dø? Men da var det noe som sa “hva er det du gjør, du kommer til å dø idiot” og jeg stoppet.
Poenget mitt var, vi er naturlig redde for å dø men døden er eneste garantien vi noen gang har hatt, uten døden ville ikke livet hatt noe betydning. Vi hadde bare sløst vekk hver dag. Ikke vær redd for morgendagen men var glad for at du får oppleve idag.
I adore life, but i don’t fear death. I just prefer to die as late as possible.
Husker ikke hvem som skrev det… Også jeg er en ganske dårlig therapist, men prøvde mitt beste