Søskenting

Skjønner ikke hvorfor alle liker søsteren min mer enn meg. Ja er enig at ho er snill men jeg hater når foreldrene mine behandler henne bedre enn meg lsm de oppfører seg som om ho er en president i huset lsm dritt urettferdig

Jeg skjønner godt at du hater det. Det er helt forståelig å kjenne på det.

Er det noe du kan gjøre med det? Kan du si noe til foreldrene dine om hvordan du føler det? Eller greier du å se at det er noe foreldrene dine gjør som ikke egentlig sier noe om hvordan du er, fordi foreldre kan gjøre slike ting som ikke er riktige. De kan gjøre feil som kan gjøre en vondt. Betyr verken at du fortjener det mindre enn henne eller at det trenger å være en god grunn for at de gjør det.

Det kan være at de syns det er lettere å forstå henne eller at det er lettere for dem med henne, uten at det gjør det noe mer riktig. Som foreldre skal man kunne greie å hjelpe barna sine med å utvikle seg og vise barna sine at man er glade i dem, uansett hvordan de er og hva de trenger.

Det er ikke sikkert det føles så godt for søsteren din heller, å hele tida måtte være den snille og sånn. Det kan være at jeg tar helt feil i det, men jeg vet av egen erfaring at det at noen syns du er så snill og flink og sånn, ikke nødvendigvis er det beste heller. Det høres kanskje rart ut for deg? Poenget mitt er at det vel ikke er hennes feil? Og om hun får det hun trenger og ikke du, så er det like lite hennes feil, som din. Det er de voksne som har ansvaret her.

Takk, skal prøve