Jeg tror ikke foreldrene mine aksepterer meg

Jeg er faen meg så jævlig redd for å si ifra hvis jeg liker jenter. Jeg er en jente og jeg har ikke likt gutter men bare jenter før, jeg gruer meg hver gang de sprør meg om jeg liker noen gutter enda. foreldrene mine snakker også stygt om folk som er homo, jeg skjønner at de sir de gjør det til demmes here personalitet. Men det betyr ikke at du må se dem med hat, faren min spesielt. Hvordan skal jeg ha alle disse følelsene mine. Jeg har snakka med læreren min for første gang, hun skjønte det. Men jeg trenger en voksen som foreldrene mine. Nei, ikke som, Men foreldrene mine.

Ja, du trenger jo foreldrene dine.

Kan det hjelpe deg å ha med en annen trygg voksen i samtalen med foreldrene dine, eller at du har læreren din å snakke om det etterpå? Når man får en overraskende beskjed, så kan folk gjerne reagerer litt sånn overilt først, men at når foreldrene dine får roet seg og det får synke inn, så kan de jo begynne å se annerledes på ting. Og jeg antar at foreldrene dine er glade i deg, og at de vil skjønne at de må respektere at du liker jenter. Jeg vet da ikke hvordan foreldrene dine er eller hvordan de vil reagere, men jeg tror absolutt at dette er noe du har behov for å fortelle dem og at du har behov for at de respekterer den siden av deg. Og jeg tenker at det kan være godt å ha en annen voksen som støttespiller i dette, med å få fortalt dem det, og stå i reaksjonene deres etterpå - at du har noen som du vet at er på din side og som vil støtte deg i dette, hvis du trenger det. Det er veldig bra at du har snakket med læreren din om dette, og at hun skjønte det, og det høres ut som hun da kan være en støttespiller for deg, at du kan snakke mer med henne om dette.

Slike ting er gjerne verre før man har gjort det, når man går og gruer seg og ser for seg hvordan det vil være, og det kan være bedre bare å få det overstått. Det kan gå bedre enn du forventer, men jeg tror uansett det er viktigst bare å få gjort det, også for å gå foreldrene dine en mulighet til å være der for deg, og slutte å si disse tingene som jo sårer deg. Noe de nå antageligvis gjør uten å vite at de gjør det, fordi de ikke vet at du liker jenter.