Jeg konfronterte ex’n med måten jeg ble behandlet på og ble da blokkert og ghostet i snart et år:/ er så vondt når man ikke har noe familie eller nære personer og snakke med, får noen meldinger her og der og når jeg svarer så blir jeg ghostet igjen, trodde jeg hadde igjen en person i familien men tror nyligg ex’n lå med den personen, jeg har prøvd og kjempe for oss men, om jeg ikke blir sett eller hørt på noe, så begynner jeg og lure på om ex’n noen gang elsket meg, jeg mistet alt etter bruddet, snart et år siden, har hatt masse angst og enorm smerte, lå på sykehuset med hjerteflimmer pga stress😢 og har maset litt med blir totalt ghostet, at noen kan bare forsvinne sånn på dagen er så rart, etter søt vi hadde, ex’n sa og viste så mye om hvor mye jeg betydde, men begynner og lure på om jeg blor brukt, får bare litt kontakt når ex’n trenger noe
Alt er liksom lov i sex og kjærlighet, så det er ingen forpliktelse til å være redelig med noen, hvis man ikke har lyst. Føler du deg lurt? Lå exen med noen i familien din?
Ja! Og vør gang jeg prøver og gå videre så kommer ex’n tilbake og begynner og snakke om ting og så stenger helt av igjen, med mnd tid mellomrom
Men hvorfor responderer du i det hele tatt når ex’en tar kontakt?
Høres jo ut som narsissistisk manipulasjon. Jeg vet det er vanskelig å komme seg ut av klørne på narsissisten. Narsissistene liker jo det å isolere noen fra andre, og isolasjonen som også du opplever gjør deg til et lettere offer for personens makt over deg.
Det er akkurat de de vil du skal tro. Men det handler bare om å bruke de riktige metodene, både ovenfor seg selv og den det gjelder.
Fordi jeg var/er virkelig forelsket
Det kan du bare gjøre noe med selv. Men det finnes metoder man kan bruke for å ta kontroll over forelskelsen, både bevisst og underebevisst. En enkel metode er å skrive ned alle negative egenskaper ex’en har. Gjenta dette for deg selv så mange ganger som mulig, slik at det blir en setning som hele tiden gjentas i hodet - og så lar du den setningen gjøre jobben når følelsene dukker opp.
Tja… jeg vil si beviset er her:
Snakket med exn om det får verken unnskyld eller beklager! Snur det til at jeg liksom har gjort feil, spurte om hvorfor og hvordan på en fin respektfull måte, og får bare beskyldinger om at jeg starter styr og overtenker
Det var ikke det jeg foreslo du skulle gjøre. Men det er ditt liv og dine valg.