Redd jeg har kreft

På søndag fikk jeg ganske sterke magesmerter, disse har vedvart og jeg dro på legevakt tirsdag kveld. De fant ingen ting, men ba meg ta kontakt med fastlege om smertene vedvarte. I dag fikk jeg melding fra helsenorge fra fastlege kontor der det stod: bestill legetime for oppfølging og blodprøver.
Nå er jeg livredd det er kreft i tarmen jeg har. At de ikke sa noe om det på legevakten at de mistenkte det? Jeg er veldig redd nå. Har fortsatt magesmerter

For en stund tilbake, så var jeg i samme situasjon. Magesmerter, høy puls, høyt blodtrykk, vondt i flere områder av magen, svimmel, kvalm, følelsen av ett tau som stremmet rundt brystkassen, hjertebank/brann, redd for kreft, tarmproblemer og mye annet. Tok alle tester du kan tenke deg. Svaret? Angst, og ett langtvarende panikkangstanfall. Jo mer jeg kjente etter, jo mer vondt fikk jeg. Når jeg innså at dette var angst, så forsvant alle plager på få minutter.

Har du hatt eller har du angst?

Jeg kjenner meg så godt igjen i det du beskriver… Panikkanfall kan noen ganger være utrolig fysisk, og lett å forveksle med andre typer mageproblemer. Jeg har hatt angst /CPTSD hele livet, men har trodd det bare var magen som var syk. Kvalme, halsbrann, brystsmerter, alt mulig. Høres utrolig ut at du ble helt bra av å vite at det var panikkangst. Bra! Gleder meg på dine vegne.

Tenker på deg! Jeg forstår veldig godt at du er redd. Det er uansett lurt å få sjekket blodprøver og lignende, slik at du evt kan slappe helt av med at smertene ikke er farlige. Angst kan gi helt reelle smerter, og det er utrolig lett å tenke kreft med en gang. Det gjorde jeg og, men det viste seg at alt var angst og panikk.