Hei. Første gang jeg er innpå her og synes dette er litt skummelt 😂 Har heller ingen anelse på hvordan jeg skal begynne. But here we go.
26 år gammel dame med kompleks type PTSD og DID. Lever ett stabilt familieliv med to barn.
Men jeg sliter med at jeg ikke har noen å snakke med når ting er vanskelig. Jeg vil ikke dele med min samboer da han ikke har erfaring eller utdannelse innenfor feltet og jeg blir da ofte alene med tankekjør og følelser, noe jeg ikke ønsker.
Kanskje det er noen her i min aldersgruppe med samme utfordring eller som trenger en samtale partner?
Eventuelt vet dere om andre nettsider hvor det er mulighet for 1:1 anonym chat hvor jeg kan chatte med behandler eller noen med erfaring?
Chatten og meldingstjenesten her er ikke helt anonym. Den overvåkes av Mental Helse for temaer som selvmord, trusler, grooming og andre ulovlige forhold.
Takk for tilbakemelding! Vet du om noen chatte tjenester som er anonyme hvor det er mulig å snakke med behandler eller noen med erfaring innenfor de diagnosene?
Traumebehandling er per dags dato ikke ett alternativ for meg og derfor har DPS valgt å avslutte behandlingen da jeg er ferdig utredet.
Så trenger egentlig bare en plass å være anonym når jeg trenger å sortere tanker.
Jeg er ikke sikker på om det du etterspør finnes. Hvis det finnes oppfølgingstjeneste i kommunen din kan du kanskje prøve der.
Ja. Jeg venter på svar i fra kommunen. Men etter 5 måneder med venting ser jeg at jeg kanskje skulle ha snakket med noen i mellomtiden.
Da er det nok fastlegen som er den rette personen, ut fra det du skriver.
Skjønner. Takk for hjelpen 😊
Hei, og “gratulerer” med diagnose. Det kan føles godt å få en forklaring på alle disse merkelige opplevelsene man har, om man har levd med det en stund.
Nå vet jeg ikke av steder hvor du direkte kan prate med behandlere, men det er jo en rekke steder hvor du kan oppsøke mennesker med kompleks-PTSD eller DID. Discord er jo spesielt kjekt hvor du kan både skrive og prate med andre mennesker. Noen har jo lagd en Discord for folk som bruker SDMO, og du finner en rekke servere for DID og OSDD om du søker litt. Ellers er jo Reddit et fint samfunn hvor folk deler og tar vare på hverandre, så der finnes det både underforum/subreddits for både DID og CPTSD.
Så om disse ikke er helt innafor så finnes det jo en rekke forum bygd rundt sånne emner samt årsakene til at de finnes, så det er bare å søke litt så finner du sikkert noen. Flashback.org f.eks er jo svensk, og de har underforum for psykisk helse.
Kanskje ikke helt det svaret du ønsket, men det er hvert fall sånn jeg finner likesinnede når behovet melder seg.