Har slitt med masse forsjellig, men i all hovedsak ADHD, til en grad hvor min samboer har bedt om en pause, vi har en sønn sammen på alderen av 2. Jeg gikk noen dager og tenkte at dette gikk fint og var hva jeg også ville, før jeg knakk. Knekken gå meg en åpenbaring og motivasjon til å fikse det som nesten var tapt.
Har fått gjort litt, men er livredd for å støtte på en vegg, ut av erfaring, er det veggene som har fått meg til dette punktet i livet, og jeg begynner å føle at jeg ikke har noen plass å gå til for å finne tips og framgangs metoder til å si sette rutiner, selvdisiplin, og mer. Og starter å føle meg litt fortapt i mengen av arbeid som må til.
Jeg har jo lyst til å fikse forholdet mitt og mental helsen min, men er så forvirret, vil rive ned ett hus og brøle på tåppen av lungene mine liksom. Og trenger kansje bare noen råd? Kansje bare en pekepinne? Vet faktisk ikke…
Heisann.
En annen med adhd her. I tillegg til at jeg har tilbakevendende depresjon, har hatt rusutfordringer, levd i og med masse kriminalitet og har en mild variant av ptsd.
Slik jeg forstår det du skriver så har du dårlig erfaring med å møte motgang? Altså, det du kaller for vegg.
Har ihvertfall hatt masse utfordringer med det selv. Typ, enten så går ting bra, eller så blir det fullstendig krisemaksimering fordi det dukker opp noen form for motgang. Og så mistet jeg alt av håp, sans og samling.
Aner ikke hvordan det er for deg, hverken med adhd’en eller prosessen hvor du møter en vegg, men det er ihvertfall ikke noe du er alene om å ha utfordringer med.
Etter å ha lest teksten din så lurer jeg på. Har du noen konkrete mål du sikter mot? Det fremstår som ganske generelt det du skriver.
Min erfaring er ihvertfall at det har vært mye hjelp i å konkretisere målene mine. Og skille forskjellige mål fra hverandre. Og deretter ha små del-mål.
Akkurat den delen med å få konkretisert målene er noe jeg trengte hjelp med, for adhd kan for min del gjøre meg ekstremt frustrert i slike prosesser. Om det er venner eller dps eller andre ting som hjelper til er ikke avgjørende, men jeg har erfart at det er viktig at de som hjelper til er mennesker du har tillit til.
Aner ikke om dette var til noe hjelp for deg, men håper at du finner frem til løsninger som fungerer for deg.