For en stund ble jeg anbefalt Pårørendesenteret – Et nettsted for pårørende den…den…vet ikke…opplevde på de videoene…opplevde det er mer rettet for yngre målgrupper? Kjente meg (delvis) igjen altså…
Jo også går det an å kjøpe et kurs. Kanskje det kan være noe?
Er det noen (andre) der ute som vet om flere verktøy som skriveterapi?? Driver og googler litt selv så langt har det bare dukket opp danske sider.
Hvis en eller annen der ute vet om flere verktøy for pårørende hadde det vært veldig fint og få litt tips og triks.
Jeg vet ikke om noe spesielt for pårørende, men jeg tenker at mindfulness og medfølelse vil være veldig nyttige verktøy, både for å kunne ta godt vare på seg selv, men også for å kunne romme den man er pårørende for.
Ofte kan det å prate med andre pårørende være nyttig. Nå vet ikke jeg hva slags pårørende du er, men jeg er en pårørende til ganske så mye og kunne godt skrevet litt med deg. Du kan sende meg en melding i innboksen hvis du føler for det :)
Også tegner man abonnement og? Sånn var det på meg. Nå er det ikke lenge igjen før det løper ut. Kanskje jeg skal gi det en sjanse til? Skal vurderere det. Noen fine øvelser der og så hvis jeg gir det noen sjanser til kan det hende jeg får utbyttet av kurset.
Jeg har ikke tegnet noen abonnent, har pratet gratis. Det eneste jeg har gjort er å chatte med pårørendesenteret og fast samtale 1 gang i måneden ca 6 ganger, en fast person som skrev ned litt hva vi pratet om og kom med tips og spørsmål til meg om det jeg ville prate om. Har også pratet et par ganger på tlf med en tilfeldighet fra pårørendesenteret. Bruker også denne nettsiden sin chat og tlf.
Så anbefaler jeg det ROP tjenesten i kommunen din, en person du kan prate med ansikt til ansikt kanskje opptil 6 ganger, varierer nok fra kommune til kommune. Jeg har søkt på nytt igjen der for å prate litt mere igjen. Mulig du kan søke etter det på kommunen sin nettside.
Det har vært et skrivekurs på pårørendesenteret tidligere. Går an å sjekke om de fortsatt har det. Det er et bra kurs ledet av forfatter!
Bor du i Oslo og hvor gammel er du? Du kan evt. skrive det direkte til meg om du ikke ønsker å skrive det her.
Det fins grupper der det de er i alderen rundt 40 og veiledning alene. Samt kan du få et kurs i regi av pio, og der er det mer i alderen 55 år.
Video kan de ofte bruke for rekruttering av f.eks. yngre, så det kan være misvisende.
Hei. Har nok misforstått/ ikke lest teksten din godt nok. Sorry.
Jeg har snakket om Pårørendesenteret i Oslo (pio). De har pårørendesenter i flere kommuner, så vet ikke om de har det der du bor. Husker ikke navnet på forfatteren. Går an å ringe til pio og spørre om en ikke finner det på nettsida.
Vet ingenting om det med abonnement og bare nettbasert…
Piosenteret og slike senter har ingen abonnement som på nettet, men en fast pris hvert år. Tror det ligger på noen få hundrelapper. Du kan sjekke pio.no, men det er et fast senter man kan oppsøke, få info, melde seg på grupper (ikke gruppeterapi).