jeg er veldig deprimert. har gitt opp det meste, som å ta førerkortet, gå skole osv, for det krever for masse… det er slitsomt å ta på en maske å late som en har det fint, når en ikke har det… men kanskje jeg burde vise mer “hvem jeg er” istedenfor å “late som”… jeg er litt flau over meg selv, og litt redd for om noen vil kommentere at jeg er som jeg er… redd for om noen vil spørre hvorfor jeg er “lei meg”… redd for å være en som “drar ned” stemningen… men jeg orker ikke prestere mer…
Hei.
Å ville vise hvem man er istedenfor å bare late som om alt er bra, er et godt steg å ta. Ingen kan hjelpe deg eller gjøre noe for deg, hvis du ikke lar dem få vite hvordan du har det eller forteller dem hva du trenger.
Jeg skjønner den redselen for at folk skal spørre for mye, men det er lov å si jeg er lei meg og da trenger jeg en klem - eller noe sånt. Det er lov å si at man er lei seg og at man ikke vet hvorfor man er det, men at man ikke har lyst å holde alt for seg selv lenger og bare late som alt er bra.
Å være lei seg, er en måte å kjenne på at man trenger trøst.
Vær deg selv. ❤️
Vet du hvorfor du har det som du har det? Og hva du trenger for å ha det bedre?