hei, jeg sliter mye med angst å holder meg hjemme, jeg måtte flytte hjem for 2år siden da jeg ikke klarte og møte opp til jobb eller og gå ut døren, så nå om dagene jeg er som regelt inne å driver med hobbiene mine og er med familien min.
jeg hadde hjelp ifra kommunen i starten men jeg følte ikke det gjorde noe hjelp og heller gjorde situasjonen værre. jeg har ingen å snakke med dette om verken familie eller venner fordi jeg vil ikke de skal vite hvordan jeg egentlig føler meg.
har noen vært i en lignende situasjon? og evt hva gjorde dere
Har du forsøkt angstdempende medisiner? Og har det evt. hatt noe effekt? Jeg tenker at i hvert fall en periode med angstdempende medisiner er bra slik at man orker å komme seg ut av boligen, og så kan man sakte trappe ned når ting er bedre.
Anbefaler at du snakker med legen din om det! Det er positive og negative ting med medisinbruk, men (jeg synes) det positive overveier det negative dersom alternativet er å ha det veldig dårlig og leve et veldig begrenset liv!
Å starte med medisiner trenger ikke å være for alltid; du kan prøve det en periode, og så kan du vurdere - i samråd med legen din - å trappe ned når du føler bedre (dersom du vil gjøre et forsøk på leve uten medisinbruk), eller du ikke føler medisinene hjelper deg noe.
Skriv gjerne dersom du lurer på noe mer om medisinbruk - jeg svarer gjerne ut i fra min egen erfaring.