Mor til datter med borderlinee

Har datter med personlighetsforstyrrelse.Hun har ikke snakket med meg på over 1,5 år.Bare send meg masse messengers med ting jeg har gjort og sagt til henne oppover i seine barneår og ungdomsår.Hun bebreider mwg " for at jeg har gjort ho sånn som ho ha blitt".Hun gir meg skylden for at ho ha blitt syk, vi er to forekdre, og jeg synes ho rett og slett er frekk og ufin.Ho kontakter faren, på telefon og fysisk…jeg vet heller ikke hva hun sier til søsken og annen familie.Jeg har alktid vært bekymret for henne opp gjennom årene , engasjert meg og stilt opp, og satt grenser, noe faren ikke har gjort.Det er slutsomt, vet hun er syk, men hvor mye energi skal jeg bruke på dette?Er lei rett og slett, ho e 26 år.
Ønsker kontakt med foreldre i lignende situasjoner.

Hei, takk for svar! Jeg forstår utrolig bra hvordan du har det. Det er jo grusomt vondt å ikke ha kontakt med dem. De er jo en del av oss, så mange minner knyttet til dem gjennom alle årene… Samtidig er det også veldig vondt om man har kontakt, men ikke får høre annet enn at det er du som er årsaken til at ting er blitt slik, at hun nærmest ikke får puste når du er i nærheten osv. Jeg har det ikke så bra selv for tiden, må venne meg til at ting er blitt slik det er blitt, men det kjennes tomt og rart ut. Lurer litt på hvordan resten av livet skal bli. Din datter er jo tross alt heldig siden hun har en samboer som forhåpentligvis støtter henne i hverdagen. Jeg vet min datter har det ekstremt vondt selv, hun er helt fortapt i sin forståelse av situasjonen, klarer ikke å slippe til andre. Jeg vet rett og slett ikke hvor lenge hun klarer å ha det slik. Og jeg er jo veldig bekymret da… Men vi har så og si ikke kontakt, så jeg vet svært lite. Heldigvis får hun hjelp av DPS, men jeg vet ikke helt hvor mye nytte det har for situasjonen for tiden. Hun er rett og slett blitt så dårlig at det er vanskelig å hjelpe henne. Jeg håper jo på et mirakel… Vet det skjer mye i hjernen til midten av tyveårene. Men hadde vært bra å høre fra noen med den diagnosed som har vært skikkelig dårlige at det også kan bli merkbart bedre. Har ikke vært inne på tanken på å kontakte NKS, men det var et godt tips, skal sjekke ut! Tenker på deg, og håper du holder ut!

Takk for svar, ja heldigvis har ho han, å har kontakt med far og flere i nær familie.Føler virkeli med deg og mammahjerte❤️æ ser å fremover…med alle de utfirdringer som jul, bursdager i familien.Jeg har litt nytte av appen Tankevirus, fikk den anbefalt av NKS.Varme tanker sendes deg🥰

man. 11. mars 2024, 18:04 skrev kuku via Sidetmedord <notifications@dekodetest.discoursemail.com>:

Takk! Skal avbsolutt prøve ut denne appen. Ser at det kommer mange tunge tanker, så har nok bruk for denne. Ser at jeg bør gjøre noe litt systematisk for å unngå å synke i negative tanker… Ønsker deg en god helg - at du kan finne på noe som gjør deg godt og gir glede! 🥰