Medisinering vs psykolog

Fortsetter diskusjonen fra Deprimert tenåring:

Jeg har stått på ulike typer antidepressiva i mange år. For det første så er virkningen minimal, for det andre så maskerer de bare problemet og gjør meg trett og sløv, og for det tredje så er jeg så sløv om morningen at jeg orker nesten ikke å stå opp, vil bare sove mer. Så jeg går rundt å føler meg som kanskje en zombie føler seg😉 Uansett så har jeg gått noen ganger til psykolog og det føles bra å tømme hjernen av og til. Har nå redusert dosen på antidepressiva og føler meg mye bedre og mer oppegående.

Dét høres veldig fornuftig ut av deg å redusere antidepressiva ‘medisiner’. ☺️ Du klarer å komme deg gjennom dette òg! 👍😃