Måtte få ut noen ord… hjelp?

Jeg aner ikke hvilket emne dette passer inn i, så det ble «generelt»… men jeg trenger desperat noen å snakke med, som evt kan gi meg noen «svar».

Jeg har fått en del tilbakemeldinger.. sånn helt fra barndommen av, til voksen alder.. det startet med at jeg var sjefete….. at folk rundt meg ikke turte si «nei» eller meningene sine til meg….
Så i voksen alder har jeg fått høre at jeg kan få folk rundt til å føle seg ubekvem (enten med at jeg snakker stygt om folk de har nære forhold til- eller at jeg kan si ting som får de til å føle seg «dumme» etc). Har også fått høre at jeg tar meg selv for høytidelig, og til og med at jeg er arrogant.

Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke helt er enig, men samtidig kan jeg liksom se det (sånn halvveis)……. Men likevel forstår jeg ikke….

Det er flere hendelser også.. (kan evt dele på privat melding)….

Alt dette får meg til å tenke at jeg faktisk kanskje er arrogant eller tar meg selv høytidelig? Er jeg narsissistisk? Mangler jeg empati?

Eller overanalyserer jeg alt sammen?

Jeg vet at det sies at «slike folk» sjeldent ser problemer i sin egen atferd, og sjeldent ber om hjelp for de tingene. Og jeg kjenner jo meg nesten igjen i det, fordi det er ikke DET som får meg til å oppsøke hjelp eller å snakke om ting.. det er heller angst som får meg til å snakke med psykolog.. samtidig har jeg tenkt hele livet at NOE er galt, men jeg vet ikke hva.

Samtidig er det nesten som at jeg heller vil dø enn å ta tak og endre ting…. ??

Måtte bare få ut noen ord…

Vil du skrive litt til meg? Jeg har snakket om sånt med en venn som har fått slike tilbakemeldinger.

Dersom folk beskylder deg for slikt må de kunne forklare hva du sier eller gjør som er problematisk.

Hadde du vært helt på jordet så hadde du ikje tatt det til deg men av egen erfaring så føler jeg meg selv mange ganger misforstått så har tenkt at jeg kanskje har fått sagt eller svart enkelte på ting som har kommet frem på en måte at det kan misforstås av dem hvis de har en feil dag for å si det sånn å da de allerede er fast i sine meninger om hva nå saken måtte gjelde. har du vurdert å snakke med en familieterapeut om saken? tror de fleste kommuner har dette tilbudet og ikje koster det noe heller. Har selv brukt det . er du usikker på om dere har det så spør enten på ditt legekontor eller en veileder i nav, sånn jeg fikk vite om det her jeg bor