Noen ganger føler jeg meg komplisert, men det er vi vel kanskje alle sammen? Vil være enkel og grei og ukomplisert, men er vel ikke alltid det. Har levd nokså isolert og tilbaketrukket store deler av livet mitt uten så mye sosialisering og omgangskrets, er nokså introvert av meg og er ikke alltid så god på det sosiale. Introvert, som foretrekker å observere fremfor å delta. Er som jeg er når jeg ikke ble som jeg skulle. Men innimellom slår jeg til, går på konsert, utstilling, pub, kafè eller noe annet sosialt. Men sjelden på kino, film er best på video. Ellers er jeg nokså blyg, sjenert og kanskje litt forsiktig? Men har også dager der jeg er full av energi. Forsøker å finne balansen mellom aktivitet og hvile. Roots & Wings…
Er født og oppvokst i byen, har lang fartstid blant betong og asfalt (begynner altså å dra på årene), men tiltrekkes mer og mer av sjø, skog, natur, naturvern, fred og ro og har flyttet ut av byen. Finner stor rekrasjon ved vann. Har slitt mye med depresjoner, er nå kanskje mer melankolsk? Fremdeles dyptenkende, stille og rolig. Nysgjerrig på tantra, yoga og meditasjon. Kanskje noe kjedelig fyr, men også nokså trygg. Kanskje bohem som trives bedre på landet enn i byen.
Har liten familie igjen, noen kamerater og kan tenke meg en venninne uansett alder å finne på ting med og forsøker å komme meg ut av komfortsonen min. Er nysgjerrig på hva som finnes der ute i verden.
Ting jeg pussler med i hverdagen: Sykkel, går turer, en og annen bok har jeg alltid liggende. Forsøker å skrive litt, meditere, yoga, filosofi, omringe meg med grønne planter, farger, forsøke å være kreativ, høre på musikk, fotograferer en del i perioderte… Opptatt av psykologi og filosofi. Ydmykhet er viktig.
Fascineres av solsikker, latter, humring, filosofering, dagdrømming i mine egne tanker, kunst, kultur, romantikk, farger og rare ting.
Drømmer av og til om en hippietilværelse blant keramikkkrukker og kunst og masse grønne planter, akustisk musikk, vin, utforske naturen. Suge til meg inntrykk i hvert miljø og sted jeg kommer til, kjenne på inspirasjon, kanskje føle på skapertrang og kreativitet og utvikles som menneske. Trening, musikk, te, samtaler, lojalitet, gitarer, havet, ulike land, anti-kapitalisme, årstider, ensomhet, nærhet, klemmer, regn, årstider, solnedganger, soloppganger, spørsmål som ikke gir svar, poesi, filosofi, mennesker, dyr…
Livet har vel aldri vært noen dans på roser, men utfordringene føles lettere å komme gjennom med en positiv grunnholdning.