Liten motivasjon og lyst

Kjenner stadig vekk på at jeg har mistet motivasjon og lyst.
Til tider er det ikke så mye som kjennes fristende ut å gjøre og vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Kan også minne om en kjedsomhet, men samtidig kan jeg tenke på en mengde ting jeg kunne gjort. Klarer bare ikke bestandig å sortere ut hva jeg skal gjøre først og hva man kan finne på.

Har en del tanker om hva jeg har lyst å gjøre bare det blir finere vær, vi nærmer oss sommer, vil gjerne ta en skitur, men frykter samtidig at det fort blir med tankene og jeg ikke får gjennomført. Akkurat nå kjenner jeg bare på en stor frustrasjon og tafatthet.

Det verste er at jeg vet hvis jeg gjør noe så kjennes det så bra ut etterpå. Likevel får jeg ikke gjort det. I mange år har jeg fått gjort litt, men ikke i nærheten av så mye som jeg ønsker. Er det noe jeg må gjøre så gjør jeg det, men det er ofte tingene som jeg må ta initativ til å gjøre selv som ikke blir gjort.

Er dette noe som grenser mot depresjon muligens? Hvordan klare å ta mer grep om livet?

Hei aofs, kjenner meg igjen i en del av det du skriver, sliter MYE med tiltaksløshet og tafatthet, selv om jeg har lyst til mye. Bare orker ikke. Sykt slitsomt å sitte å tenke på det du vil gjøre å ikke orke det. Har depresjon som har vart i mange år. Det eneste jeg syns hjelper er varme og sol, denne kroppen skyr kulde og vinter.

Hei Hekkan,
Takk for svar:-)
På en måte “bra” å høre at andre også har det litt slik selv om jeg ikke ønsker at andre skal kjenne på depresjoner og lidelser. Har du prøvd å gjøre noe for å bedre problemet? Hjelper det å snakke om det eller hvordan tror du man kan takle det best?

Veldig gjenkjennelig dessverre. Ikke bare tiltaksløs, men merker at jeg heller ikke har lyst, energi og driv til det jeg likte før. Prøver å holde på med de tingene jeg vet jeg liker, i håp om at jeg får tilbake lyst og energi.

Hei igjen.
Det jeg har prøvd er terapi og antidepressiva.
Syns ikke det hjelper noe særlig. Det er det som er så vanskelig, at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre, finner ikke noe som hjelper. Det gjør det så frustrerende, er vel derfor jeg søker her etter andre i “samme bås” og som gjerne har noen gode forslag.

Dette var svar til aofs👀

Jeg vet ikke has Jeg small gjøre, jeg har aldri motivasjon til noen ting ikke engang se på PC-en noen ganger. Jeg har altfor mange lekser å skal på videregående snart, jeg vil ikke få dårlige karakterer men jeg greier bare ikke fokusere på noen ting uansett hva jeg prøver

Jeg vil ikke at foreldrene mine skal vite om dette, men når jeg søker for å ha terapi står det at foreldrene mine må vite om det! Jeg vet ikke hva annet jeg skal gjøre så kanskje hvis jeg skriver her for jeg kanskje litt hjelp…

Hva sliter du med

Depresjon, jeg har ingen motivasjon uansett hva jeg gjør, jeg er veldig emosjonell, vennene mine er alle dømmende og bryr seg ikke osv.

alle er bare så dømmende, ingen forstår eller bryr seg, jeg vil ha hjelp men jeg vet ikke om jeg kan stole på noen. Jeg har ingen motivasjon til noe, gråter hver dag, er alltid sliten osv. Jeg tenker noen ganger at det ikke er hvert å være på denne gliden mer, jeg vill ikke lide mer og det er bare så slitsomt.

Ok hvordan vil du at folk skal bry seg om deg

Hvorfor er det et problem?

Jeg vet egentlig ikke…

Fordi de forstår ingenting og det er litt vanskelig å forklare…

Vil du snakke på snap ?

ja gjerne, hva er snappen din?

Har du adda meg

hva mener du hva er det?

hva. er snappen?