Jeg er 15 år og har akne. MASSE arr og kviser. ser dere ned på personer som har det?
Absolutt ikke
Ein kamerat sa ein gong at to søner av han, som då var i tenåra, var forsiktige med å drikke brus fordi dei meinte at brus ga dei kviser. Truleg er det sukkerhaldig mat som gir slike problem. Trur dette med kviser har dels med kosthald å gjere. Hadde sjølv slike vanskar som ung.
Ingen som ser ned på noen på grunn av slike ting vel, i så fall er det de som trenger hjelp. Har sett mange folk med både arr og kviser som er meget attraktive.
Nope, tror veldig få mennesker tenker over det, og hvis de gjør så er det som en “ok det er der, og sånn er det.”
Jeg ser aldri ned på andre med kviser og arr. Om noen gjør det er det isåfall deres problem. Har sett så mange attraktive personer med akne. De fleste tenker ikke over det i det hele tatt. Har selv litt kviser og nupper og jeg skjønner hvordan det kan tære på selvtilliten. Alle har sine usikkerheter som andre ikke tenker på engang, i tillegg så tenker alle på seg selv og hvordan de oppfattes. du er ikke alene!
Dette stemmer enkelt og greit ikke, og det er uansvarlig og uomtenksomt å slenge ut slike myter.
Det tar to sekunder å google seg google seg frem til den helt etablerte medisinske konsensusen angående akne.
Er vanlig å få det i tenårene, går som regel over. Det finnes ulike ting du kan prøve for det, slik som basiron, såpe spesielt utviklet for kviser og du kan prøve en antibiotikakur. Sist nevnte må du spørre fastlegen din om. Nå vet jeg ikke hvor ille de kvisene du har er, men du kan ta kontakt med fastlegen din for å forhøre deg om arrene, muligens kan legen referere deg videre til en hudspesialist. Vær obs på å «poppe» kvisene, ettersom det kan etterlate arr.
Håper du finner ut av det, men som sagt går det som regel over av seg selv, når hormonene stabiliserer seg.
Lykke til! Du kan godt send meg en melding om du lurer på noe, har en del erfaring med det 😉