Juletid som ung voksen med mange tanker

Hei, vet ikke helt hva jeg skal få ut av dette, alle sier at “det hjelper om du får ventilert ting, om det så er på nett” så vi gjør vel ett forsøk.

Er en fyr på 27 år, ikke så ung som jeg en gang var, ikke så gammel som jeg kan bli, føler litt at jeg er i en liten limbo m ed hva jeg kan få til, jeg klamrer meg til jobben med nebb og klør, mens jeg prøver å holde angst og depressive tanker på avstand, bare det nå i jule tider er jo et helt annet helvete på jord for min del, jeg har en partner (tror jeg) ting er ikke oversiktlig der, han liker ikke labels på ting, så ja, men jeg tror vi er i et forhold, UANSETT! han er hjemme hos sin familie, så jeg er da i leiligheten her alene, orker ikke lage mat, har bare lyst til å røyke en joint (selv om jeg er over 6 måneder clean) tankene kjører sitt eget løp, har måtte bruke egenmelding de siste 3 dagene fordi jeg har følt meg så elendig både psykisk og fysisk, orker egentlig ingenting, og når det kommer til venner, HA! jeg dytter bare folk unna, jeg kan klare online venner, men alt i virkeligheten blir fort mye, jeg føler at det er et krav til å henge sammen osv, så ja nei, venner er det dårlig med.

Vet ikke helt hva jeg vil med denne teksten, antar jeg bare trenger å få det ut eller noe sånt

Hei.

Det er visst mye som foregår inni deg nå. Det virker som om nervesystemet ditt er i fullt beredskap.

Det jeg vil anbefale deg, selv om jeg ikke vet om du føler at det vil hjelpe, er å finne småting som føles godt eller greit å gjøre, eller kjenne på. Finn noe godt og trygt å tenke på. Eller gi deg noe godt du får lyst på.

Er det noe med partneren din du kan tenke på som vil gjøre at du føler deg litt godt? Ting dere har gjort sammen som har vært fint, eller noe du kan glede deg til?

Jeg vet at det ikke er lett når man er slik, men jeg skal love deg at selv om du føler at du er i en skikkelig krise nå, så er det egentlig ikke slik, det bare føles slik ut, noe som jo er ille nok, men jeg håper at det kan hjelpe deg litt å høre det.

Klarte du deg uten den jointen?

Gjorde desverre ikke det, å har fortsatt lyst til å røyke mer, men prøver å holde meg sterk, men er vanskelig når tankekjør driver

Dette er et rødt flagg, ser du det ikke selv?

Jeg anser det ikke som et rødt flagg, h*n sier selv at vi er ekslusive, men ønsker ikke å sette merkelapp på det, kjenner flere som er på samme måte som ikke har satt noe merkelapp før dem er forlovet feks, så synes du skal være litt forsiktig med å dømme noen for å ha ett rødt flagg når du ikke har noe bakgrunnsinformasjon om vedkommende selv :)

Jeg har den bakgrunnsinformasjonen du selv har gitt her. Les hva du faktisk skriver.

Da syntes jeg du skal lese hele igjen, da ser du også at hva vi er ikke er hovedproblemet her, samtidig så synes jeg det er interessant hvor rask du er til å dømme folk (har sett dine tidligere svar til andre) det er svært liten info, så at du føler du har noe grunnlag for å kritisere eller legge egne meninger finner jeg interessant, men som du sikkert leser så er den posten om absolutt andre problemer, men takk for din respons, jeg personlig ønsker ikke flere respondenter fra deg :) ha en fin uke å ett godt nytt år når den tid kommer.

Når du omtaler deg selv som voksen må du tåle å bli møtt med voksenspråk.