Jeg trodde på ingenting før helt til Gud viste meg Jesus og engler.
Hvorfor tror folk at han som har formet munnen ikke kan tale?
Sjelen er mer verdifull en øynene.
Jeg trodde på ingenting før helt til Gud viste meg Jesus og engler.
Hvorfor tror folk at han som har formet munnen ikke kan tale?
Sjelen er mer verdifull en øynene.
jeg tror desværre ikke på humbugg jeg tror heller ikke på skjebne eller menneskeheten eller kjærlighet, jeg tror heller ikke på andre eller meg selv. men jeg vet en ting at vi skal alle til samme stede til slutt.
Det er nok flere ting. Én er vel at en ikke opplever at Gud svarer på bønner.
»Men han må be i tro, uten å tvile. For den som tviler, ligner en bølge på havet, som drives og kastes av vinden. Ikke må et slikt menneske vente å få noe av Herren,«
Jakob 1:6-7
Jepp, og så kan man lure i evigheter på om man tviler lite nok, og det er derfor det ikke skjer som en ber om. Eller om en ber etter Herrens vilje eller ikke. Poenget mitt er ikke at dette nødvendigvis motbeviser det du sier, men at det er en viktig årsak til å ikke ville tro, det at bønn virker helt håpløst for mange.
Du skrev “Jeg trodde på ingenting før helt til Gud viste meg Jesus og engler.” Hvordan viste han dem til deg?
Min sjel ble grepet og dratt ut av kroppen.
Livet etter døden er mye mer virkelig.
Hvordan kan du være helt sikker på at denne opplevelsen var virkelig, og ikke bare noe som skjedde i ditt eget hode?
Hvordan kan du være sikker på at du leser dette? Og ikke bare noe som du finner på i ditt eget hode?
Fordi alle andre også kan lese det. Altså kan det ikke bare være noe jeg finner på i mitt eget hode.
@Thor Hva ville du svart om noen spurte deg hvorfor du tror på ingenting før du hadde opplevelsen din?
Så andre sine opplevelser tilsier om noe er sant eller ikke?
I min dårskap og mangel på gudsfrykt hadde jeg svart: Hvor er Gud?
Dersom de døde ikke opstår, da la oss ete og drikke, for imorgen dør vi!«
1 Korinter 15:32
»Far ikke vill! Gud lar seg ikke spotte! Det et menneske sår, det skal han også høste.«
Galaterne 6:7
»Jeg sier dere: Hvert unyttig ord som menneskene sier, skal de svare for på dommens dag.«
Matteus 12:36
—> »Så er det da ingen fordømmelse for dem som er i Kristus Jesus.«
Romerne 8:1
Skjønner. Hva ønsker du å oppnå med denne tråden? Jeg tenker at enten så tror folk på Gud eller så gjør de ikke det. En tråd på internett kommer ikke til å endre det. Vi baserer virkelighetsoppfatningen vår på personlig erfaring.
Takk for svar. Hmm…
Han kommer med flammende ild, og tar hevn over dem som ikke kjenner Gud og over dem som ikke er lydige mot vår Herre Jesu evangelium
Ord har stort kraft.
synes du burde slutte og sitere bibelen
og si med DINE EGENE ORD hva du mener ikke bare sitere værs på værs, men dette er ikke plassen og frelse folk på.
Folk må fålåv og ha sin egen tro og tro det de vil ikke sitte og høre på så mye humbugg som ikke henger på greip av deg.
blir bare iritert av og høre du svarer fra værs fra bibelen gang på gang istede for og svare på spørsmåle med dine egene ord.
i mine øyner finnes værken himmelen eller helvete. eller gud eller djevelen.
og har du problemer med og akseptere att andre har annen tro hjelper det ikke rable gang på gang om gud.
Jeg respekterer deg og er villig til å dø for deg. Du er verdifull.
Du får i det minste en pekepinn på om du selv er helt på bærtur eller ikke.
Det er jo hyggelig, men respekterer du deg selv og din egen integritet?
Jeg har møtt andre som ikke tror på kjærligheten, mener du som at den ikke finnes? Jeg sympatiserer og samtidig tror jeg at den finnes.
At kjærligheten er noe som «vinner» over alt mørket, det har jeg derimot vanskeligere for å se. Jeg kjenner det jeg vil kalle kjærlighet inne i meg selv, og likevel kommer den til kort mot egne behov og verdens kompliserte kynisme. Hva skal jeg stille opp med?