Hvorfor velger folk å tro på ingenting istedenfor Gud?

er ikke helt sikker på jeg skjønte spørsmåle ditt egentlig.
jeg hadde ei venninde som spurte meg gang på gang her om dagen.
Hva vil du ha av meg?
og jeg har detsværre ikke noe jeg trenger tilbake av deg, sa jeg men da ble hun mere iritert og spurte igjen. og jeg svarer det samme
jeg vet egentlig vilken svar hun ville ha (tilit og forstårelse) men jeg trenger det ikke det.
så kom spørsmålet hva vil du gi meg. da er svare enkelt (Alt jeg vil gi deg alt)
og jeg krever heller ingen ting tilbake.

Så du vil gi henne alt og trenger samtidig ingenting tilbake, og dette plager henne?

Jeg vet ikke helt om jeg forstår. Med tanke på egne relasjoner så vil jeg jo si at tillit og forståelse ligger implisitt i det som bygger en god relasjon. Jeg er veldig bevisst på at det alltid er noe jeg trenger fra noen i relasjoner, og hva det er. Ellers var det meningsløst.

Jeg mente er det er kjærlighetens kraft eller kjærlighetens eksistens du tviler på?

Jesus?

Jeg må si at det er ikke mange jeg er villig til å dø for, ikke engang meg selv. Men så har jeg dødsangst.

i mine øyne så eksisterer ikke kjærlighet til noen en meg selv.

Mener du at den eneste form for kjærlighet du har er til deg selv?

Den formen for kjærlighet var den som tok lengst tid for meg.

Så du tenker at dine ord kommer til å overbevise noen her til å tro? Hvorfor kommer du akkurat hit for å evangelisere? Hva slags relevans har dette til mental helse?

Ja, nå må du stå opp for troen din her, Thor.

tror du missforsto ellerså skreiv jeg det feil jeg tror ikke på kjærlighet og jeg tror heller ikke på meg selv og jeg har det motsatte av kjærlighet til meg selv når jeg er den eneste i værden jeg hater…

Kunne jeg ofret meg selv for å redde deg fra evig pine i helvette hadde det vært min ære.

Etter Gud felste meg og viste meg sjelen regner jeg livet i dette dødens legeme ikke et ord verdt.

Da regner jeg med at du vil gi meg alle pengene dine også, for det samme formålet?

Hver sin lyst.

Da forstår jeg. Jeg er glad selvhatet mitt har tatt seg en bolle.

Hva ganger det deg om du så vinner hele verden, men tar skade på din sjel?

Det problemet skal jeg ta stilling til når det blir aktuelt.

Jag etter vind.

Vent, viste Gud deg engler? I en drøm eller på en annen måte?

Nåden være med deg og fred fra Gud.

I våken tillstand. Min sjel ble dratt ut av kroppen. Det var et sterkt hvit lys rundt meg og engelen talte i engletunge, et ord ga mye mening. Har siden sett flere engler. De passer på oss slik som Guds ord sier.

Skulle ønsne jeg kunne oppleve det… Hvordan så de ut?