Hvorfor føler jeg ensom?

Jeg har familie men føler meg fortsatt ensom jeg savner å ha noen som bryr seg om meg og som jeg kan fortelle alt til jeg har aldri hatt en sånn person i livet mitt før jeg vet ikke jeg kunne ønske noen brydde seg om meg bare noen som jeg kunne ha fortalt hvor vondt jeg har det til hver

Hver dag er det vanskelig å vpkne og jeg må lage som om jeg har det vra når jeg ikne har det bra og jeg vil egentlig bare dø fordi ingen forstår ensomheten

Hvoffor føler jeg pp ensomhet og depresjon ingenting har akjedd alt jeg gkør dr å skrolle gjennom tiktok

Den beste måten å få det bedre på er å bli kjent med folk in real life og å snakke face to face.

Sosiale media er ikke bare bra for folks psykiske helse fordi det er lett å sammenligne seg med andre.

Takk for svaret 😊

Det skulle bare mangle at du får et svar.

Jeg er nok en del eldre enn deg, og jeg har valgt å ikke være med på sosiale media. Da blir jeg på en måte kanskje litt utafor, men på samme tid så er det for stressende for meg å være på sosiale media.

For mange tiår sider var det mange som røyka, og da visste de ikke at det var skadelig. Det var reklame for røyking en gang også, og folk røyka inne på kafeer og på byen. Det var før de fant ut at det var skadelig. Først da markerte de sigarett pakkene med bilder og tekst.

Jeg tror dessverre at internett og sosiale media ikke er bra, og spesielt for de som sliter en del fra før av. Nå diskuterer de og setter inn mobilskap. Men jeg har også blitt avhengig av mobil og internett og jeg er voksen og burde gå foran som et godt eksempel.

Jeg håper du finner ut av ting!

Klem

Liv uten sosiale medier er vanskelig nesten alle bruker d

Jeg mente ikke at du må kutte ut sosiale media, for vet det er vanskelig og kanskje nesten umulig.

Åja okei skjønner

Jeg tror at sosiale medier kan ha sine fordeler også, men det er nok både ting som kan få en til å føle seg bedre, og ting som kan få en til å føle seg mye verre med dem. Som at hvis du føler deg verre av å scrolle på tiktok, så er det gjerne et tegn på at det ikke er godt for deg å gjøre det, og at det er bedre for deg å gjøre noe annet. F.eks. gå en tur ut.

Det er også vanskelig i forhold til sosiale medier, tror jeg fordi vi er forskjellige og reagerer ulikt på ulike ting. At for noen kan noe være godt eller ikke noe problem, mens for andre kan det samme føles helt forferdelig. Og når det er slik at man liksom alle skal gjøre det samme, så kan man da ende med å gjøre ting som er vonde for en enn gode for en, bare fordi det ikke passer en. Og at man kan begynne å lure på om det er noe galt med en, uten at det er det i det hele tatt. Og vi har alle våre ulike bakgrunner som gjør at vi trenger ulike ting her og nå.

Det beste er å begynne å bli kjent med en selv og kjenne etter hva gjør en selv godt og ikke godt. Uten å tenke at man skal eller ikke skal det ene eller det andre.