Hvordan takler en man som ønsker anerkjennelse fra andre damer

Jeg er gift med en man som ønsker hele tiden anerkjennelse fra andre damer. Han har mange kvinnelige venner. I sosiale medier er han aktiv med snille innlegg og hjerter. På fest eller aktiviteter søker han gjerne opp andre damer. Han sier det har ikke noe betydning. Jeg har trukket meg unna for mange år siden , for å la meg ikke såre. Men nå har vi mye mere nærhet igjen men denne adferden fortsetter og sårer meg. Jeg har det vondt og dårlige følelser. Psykisk og fysisk med magen vondt og kvalme. I terapi fant han ut at dette ligger i barndommen. Hvordan takler jeg en man som jeg elsker, men som er opptatt av andre damer?

Du beskriver et ubalansert forhold. Det er bare du selv som kan ta et valg her.

Enten elsker du ham for den han er - med alle sine feil og uvaner, eller så må dere gå hver deres vei.

Akkurat det sa min søster også. Ikke lett denne valg.

Hei Annie,
Det er som du skriver selv, et vanskelig valg man må ta, om man skal fortsette eller avslutte forholdet. Det er det kun du som klarer å kjenne på.
Jeg er selv en mann som føler jeg trenger en del bekreftelser fra andre, både skriftlig og muntlig, komplimenter og få følelsen av at de har lyst på meg. Jeg klarer ikke å trekke det til en hendelse i barndommen, men har heller reflektert på at det er siden jeg ikke får dette hjemme og har blitt en følelse jeg ikke har mye av, så da må jeg ha mer.
Jeg skriver ikke at du ikke er flink hjemme, men jeg tenker at hvis du er deg selv, du gir kanskje litt ekstra i forholdet for å bevise det, men det er fortsatt ikke bra nok - hvorfor trekke deg selv ned?
Mange par har forskjellige løsninger på dette, avslutte forholdet/sidesprang (ikke anbefalt)/åpent forhold o.l… Jeg har ikke vært i den situasjonen selv hvor man føler man må ta en valg, men er som du skriver; du elsker han. Men er det verdt at du ikke skal være deg selv å ikke være med han? Betyr ikke at du ikke elsker han, men du setter deg og dine behov først :)
Uansett valg du tar så støtter jeg deg, for du tar stilling til det og tar et valg :)