Hvordan takle enkelte søsken?

Dette er ikke min søster men min svigerinne. Hun er det jeg mener umulig å bli klok på. Hun og min samboer eier en hytte sammen de har overtatt etter foreldrene sine og hun ser tydeligvis på seg selv som både sjef og eneeier. Vi skulle dit en dag her og hente noe av vårt og se litt på noe restaurering de jobber med på hytta og hun ringer og lurer på hvorfor vi skal dit. Han sier hvorfor men dette skjønner hun visst ikke. Han forklarer seg uten at han egentlig har noen grunn til det men likevel så spør hun hvorfor vi skal dit og om vi skulle overnatte, hytta stod jo tom så det kunne vi gjort men det skulle vi ikke og hun snakker om at hun og mannen har sine ting der. De har ting der både de og vi. Han ble litt oppgitt og uansett hvordan han prøvde å forklare hva vi skulle der uten at hun egentlig hadde noe med det så fortsatte hun og til slutt begynte hun å grine og da la han bare på. Er så lei av at hun skal grine seg til alt sa han etterpå. Vet dette er noe hun har gjort før og hun har vært god på å snakke seg til å få viljen sin på det meste, i tillegg så synes hun visst det er morsomt å sette han og meg opp mot hverandre så han blir sur på meg, har sett det ondskapsfulle fliret hennes når det skjer. Han har omsider skjønt det og der kommer hun ikke videre på å lage kvalme mellom han og meg så nå gjør hun andre ting, Det gikk 10 min så får han en mld fra henne om at de to må snakke sammen en dag. Han ble lei og nå er han veldig lei. De møttes noen dager senere og hun tok ikke opp samtalen i det hele tatt men det aner oss at hun har en plan om noe. Så…har noen her noen erfaring med hvordan man svarer og takler sånne? Min samboer er en konfliktsky type egentlig, bortsett fra mot meg men det har ofte vært pga henne og det har heldigvis begynt å endre seg siden han ser mer og mer hvordan hun er. Har bedt ham se og høre før han ble sur på meg og det har han heldigvis gjort så han skjønner hva hun driver med men det gjør det ikke lettere å takle henne. Skulle gjerne fått tips på hva man kan si og gjøre for å sette henne litt på plass

Da svarer han at det ikke er nødvendig, hun kan sende en epost isteden.

Man svarer og takler ikke sånne. Man setter hardt mot hardt så lenge det er nødvendig.