Hvordan få venner?

Hvordan skaffer man seg venner i voksen alder? Som barn kunne man bare spørre et annet barn; Kan vi være venner? Og så var man venner. Men man gjør jo ikke slikt som voksen, selv om det kanskje ikke hadde vært så dumt. Så hvordan skaffe seg venner når man ikke jobber eller studerer? Jeg er veldig ensom, har ingen nære relasjoner. Ingen jeg stoler på eller som jeg kan snakke med om ting. Og det er kjempe tungt. Man føler seg helt aleine her i verden.

Litt morsom beskrivelse av barnas enkle verden :-) Og det er vel mye riktig i beskrivelsen.
En kan vel gjøre det samme som voksen også, men resultatet blir kanskje ikke det samme. Men kan bli det.
Hvis en ikke jobber eller studerer så må en jo finne seg litt andre plattformer. En ting er å skrive her og håpe på svar som kan utvikle seg. Av andre måter å komme i kontakt med folk på så kan det jo være idrettslag, organisasjoner/klubber av et eller annet slag hvor en kan finne noen med felles interesser. Er det fysisk kontakt en er på leting etter så finnes det et hav av sider på nett med kontaktannonser hvor en kan søke etter alt fra vennskap til sex. Aberet er vel at mange av disse er så som så når det kommer til seriøsitet.
Siden du skriver jobber eller studerer så antar jeg at du ikke er så langt unna studentalderen. (Selv om det å være student ikke lenger nødvendigvis henger sammen med alder - jeg tok min siste universitetseksamen da jeg var 57). Uansett: Det jeg egentlig ville si var at det ikke blir så mye lettere med alderen. Tror alle stadier av livet har sine utfordringer - også når det gjelder å knytte kontakter og vennskap. Det er ihvertfall min erfaring.

Takk for gode råd! Det høres ut som om du er en vis person☺️ Kanskje jeg har tatt et slags første skritt bare ved å være på denne nettsiden, hvem vet?

Det skal du ikke se bort fra :-)
Du kan jo legge inn noe under “Finn venner” og hvem vet - kanskje du får kontakt med noen?
Lønner seg nok å skrive litt om hva du er på leting etter (alder, kjønn, interesser - og i hvilket område hvis du søker noe mer enn nettvenner)

Håper du finner det du ser etter :-)