Hva skal jeg gjøre nå?

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre lenger egentlig. Ble dumpa, venner har aldri tid til meg eller noe. Har så vidt noen å henge med. Jeg drikker alene og fester med en kompis og blir drita i blandt. Nå sitter jeg egentlig å venter på at jeg skal dø men samtidig håper jeg det ikke funker. Har jo folk å leve for men det er vanskelig å gå rundt å lyve å late som alt er okay hele tiden. Jeg har fått hjelp og jeg får det om jeg trenger det, men jeg føler meg egoistisk, jeg føler at jeg tar mye plass fordi jeg er syk. Jeg orker ikke, men om jeg dør så blir det jo enda en ting jeg gjør som får masse oppmerksomhet. Hva med lillesøstra og broren min?

Helsehjelp er noe du har rett til, ikke noe du skal gjøre deg fortjent til.

Hei.

Det var masse tanker. Det er fint at du får hjelp, og jeg tenker at du ikke trenger å gå og lyve og late som om alt er ok hele tida. Man burde iallfall ikke føle at man må det, det er iallfall min tanke, at man har lov og rett til å føle det man føler, uten å måtte late som noe annet. Jeg har selv følt at jeg ikke fikk lov til å ha det vondt, og gått og latet som om alt var ok, og det var kanskje egentlig det verste. Det å føle at jeg ikke kunne vise hvordan jeg faktisk hadde det, eller få trøst og omsorg pga. det. For man trenger jo egentlig det, når man ikke har det bra, eller bare få slippe å late som og holde alt inni en, for det er skikkelig tungt.

Er det noen som har sagt noe som får deg til å føle deg slik, med at du tar mye plass og sånn? Eller er det “bare” tanker inni hodet ditt? Og er du bekymret for søsknene dine, at de ikke får nok oppmerksomhet?

Jeg tenker at det er viktige ting du setter ord på her, at det er bra å få satt ord på ting som foregår inni deg, og så går det an å se om dette er noe som faktisk er slik eller ikke.

Du har rett til å be noen gi deg det du trenger. Og så er det opp til den andre om de vil gi det til deg eller ikke. Det er ikke ditt ansvar. Men å gi seg selv gode ting, det bestemmer man helt selv om man vil gjøre.

Det var veldig fint sagt av deg. Tusen takk!

Sant det, bare føler meg til bry med alt

Det er hyggelig å høre at du satte pris på det :)