Helseangst

Hei dere😊

Hvordan takler dere helseangsten deres? Jeg er inne i en enormt dårlig periode, og klarer ikke å slappe av. Finner alle symptomene jeg leter etter😔 Blir så sliten av det! Leser Wilhelmsen, som jeg syns er fantastisk. Men har ikke helt klart å gjøre meg nytte av tipsene hans ennå.

Håper på mange gode tips og svar🤞

Heisann!

Det som hjelper meg er å ha en 7 dagers regel. La oss si at jeg har en dag hvor mange symptomer dukker opp. Jeg anerkjenner at jeg har symptomer, og om det ikke går over eller blir bedre i løpet av 7 dager så kan jeg eventuelt forhøre meg med en lege. Som regel så gir dette meg nok tid til å få rasjonelle tanker tilbake, og symptomene redusert. Jeg gir rom for at følelsene mine er der, men dytter de ikke bort i selve øyeblikket, for da blir som regel følelsene verre. Nå vet jeg ikke hvordan du har det, men jeg håper det går bedre med deg!

Ja, det er nok lurt. Problemet mitt er at jeg automatisk føler, kjenner og klemmer i det aktuelle området. Akkurat som jeg ikke kan styre det. Jeg går ofte ikke til lege før jeg har hatt symptomer minst 14 dager. De er jo ofte ganske så diffuse også disse symptomene. Men bruker jo allikevel mye energi på katastrofetenking, sjekking og kronisk grubling.

Jeg er inne i en roligere periode igjen nå. Jeg er ennå ikke ferdig utredet for det som har plaget meg den siste tiden, men forsøker å ha en rasjonell tankegang😊

Hei.
Jeg hører på podcastene fra angst til trygghet og the anxiety guy + følger cherellethinks i soaiale medier. De er alle som har overkommet helseangst og har hjulpet meg veldig til å snu tankesettet.