Helseangst

Hei dere😊

Hvordan takler dere helseangsten deres? Jeg er inne i en enormt dĂ„rlig periode, og klarer ikke Ă„ slappe av. Finner alle symptomene jeg leter etter😔 Blir sĂ„ sliten av det! Leser Wilhelmsen, som jeg syns er fantastisk. Men har ikke helt klart Ă„ gjĂžre meg nytte av tipsene hans ennĂ„.

HĂ„per pĂ„ mange gode tips og svarđŸ€ž

Heisann!

Det som hjelper meg er Ä ha en 7 dagers regel. La oss si at jeg har en dag hvor mange symptomer dukker opp. Jeg anerkjenner at jeg har symptomer, og om det ikke gÄr over eller blir bedre i lÞpet av 7 dager sÄ kan jeg eventuelt forhÞre meg med en lege. Som regel sÄ gir dette meg nok tid til Ä fÄ rasjonelle tanker tilbake, og symptomene redusert. Jeg gir rom for at fÞlelsene mine er der, men dytter de ikke bort i selve Þyeblikket, for da blir som regel fÞlelsene verre. NÄ vet jeg ikke hvordan du har det, men jeg hÄper det gÄr bedre med deg!

Ja, det er nok lurt. Problemet mitt er at jeg automatisk fÞler, kjenner og klemmer i det aktuelle omrÄdet. Akkurat som jeg ikke kan styre det. Jeg gÄr ofte ikke til lege fÞr jeg har hatt symptomer minst 14 dager. De er jo ofte ganske sÄ diffuse ogsÄ disse symptomene. Men bruker jo allikevel mye energi pÄ katastrofetenking, sjekking og kronisk grubling.

Jeg er inne i en roligere periode igjen nĂ„. Jeg er ennĂ„ ikke ferdig utredet for det som har plaget meg den siste tiden, men forsĂžker Ă„ ha en rasjonell tankegang😊

Hei.
Jeg hÞrer pÄ podcastene fra angst til trygghet og the anxiety guy + fÞlger cherellethinks i soaiale medier. De er alle som har overkommet helseangst og har hjulpet meg veldig til Ä snu tankesettet.