Hei! Jeg har lyst å drepe meg selv hver dag og må stoppe meg selv fra å feks ta en overdose på piller jeg finner hjemme. På samme tid har jeg ikke samvittighet til at en de jeg bor med skal finne meg bevisstløs og være traumatisert for resten av livet. Jeg føler at jeg ikke har en grunn for å leve bortsettfra å hate meg selv og av å vurdere hvilken dag jeg skal ta livet mitt. Jeg har stoppet meg selv siden jeg var 6 eller 7 og nå er jeg 21. jeg går gjennom tanken hver dag om det skal være dagen jeg forsvinner. Jeg har ikkw gleden eller motivasjonen for å fortsette livet men jwg vil ikke at de jeg bor med skal bli skuffet om jeg tar livet mitt. Men jeg takler faktisk ikke mer og tror ingen rundt meg skjønner hvor vondt jeg har det inni meg. Jeg har ikke lyst til å leve slik, jeg vil dø og har alltid hatt lyst til det. Mitt siste ønske er bare at ingen blir skuffet over meg, jeg skjønner godt om de blir det når jeg er vekke, men vil at de skal vite at jeg alltid har vært like skuffet over meg selv og at de kommer til å klare seg bedre uten meg.
Hei.
Har du prøvd å åpne deg for noen om hvordan du har det innvendig og hvordan du føler deg? Du har antageligvis rett i at de ikke vet hvor vondt du har det inni deg, og det var veldig vondt og tungt å gå med alt det alene. Det finnes da hjelp å få. Og jeg tenker at du absolutt burde få hjelp.
Jeg tror ikke skuffet er det de vil bli først og fremst hvis du tar livet ditt, men at de vil kjenne på en stor sorg, også fordi de ikke visste at du hadde det slik og fordi de ikke fikk muligheten til å hjelpe deg eller gjøre noe for deg.
Hvorfor hater du deg selv sånn? Hvem har fått deg til å hate deg selv så mye?
Kan du ikke heller prøve å si noe til dem eller vise dem noe av hva du kjenner på, enn at du ønsker å vise det ved å ta livet ditt? Og det finnes andre man kan snakke med og få hjelp hos.
Du skal nå åpenbart ikke ta livet ditt. Skjønner det å lide over veldig lang tid tar på og en begynner å føle at det en ikke kan tolerere det mer, da er kanskje greit å bruke den følelsen til å prøve å søke ut noe hjelp, i verste fall er det ikke så nyttig, i beste fall får du en ny hverdag hvor tenker tilbake på deg selv som litt tåpelig ❤️ Lykke til