jeg hater kroppen min og jeg vet ikkke hvordan jeg skal elske den igjen, mange har kalt meg fet overnettet og mange har mobbet meg for vekten min slev folk jeg gikk i klasse med på. Ungdomsskolen så trenger hjelp med og like og elske kroppen min igjen 🥺
Så leit å høre at folk vært stygge mot deg pga. vekten din. Det er bare slemt gjort når folk oppfører seg slik, og det handler ikke noe om den du er, men jeg vet at det gjør veldig vondt. Og når folk behandleren en slik, kan det gi dype spor.
Går du på ungdomsskolen nå, eller var det på ungdomsskolen dette skjedde?
Jeg vil anbefale deg å finne noen som kan hjelpe deg med dette, for det er vondt å ha et slikt forhold til kroppen sin, og det går ut over resten av livet.
Du er nødt til å forsvare deg mot disse mobberne, enten ved å gjøre det selv eller få noen andre til å gjøre det. Da tar du samtidig tilbake respekten for din egen kropp.
Mange fæle folk der ute. Håper du kommer gjennom dette. Kroppen din er nok ikke ille
jeg går ikke på ungdomsskolen nå og dette skjedde på ungdomsskolen
tusen takk skal prøve og forsvare meg
Slikt kan sette dype spor, men det finnes hjelp å få. Og det er fint at du trenger hjelp med å like og elske kroppen igjen. Det er en bra start. Det er da vanskelig for meg å si akkurat hva slags hjelp du trenger.
Jeg trenger å få sagt, at det er så dårlig gjort av alle som har sagt slikt til deg. Det er ingen som har noen grunn eller rett til å kommentere andres vekt eller å mobbe noen. Det bør ikke aksepteres i det hele tatt at noen oppfører seg slik. Når noen mobber andre, er det også som regel fordi de selv kjenner på ting de ikke vet hva de skal gjøre med, eller at det blir en greie de bare gjør. Eller at det gir dem lov til å være en del av et fellesskap. Det gjør da ikke mobbingen til noe bedre. Og jeg vet hvor fryktelig vondt det er å ta imot slik og kan gjøre stor skade. Så alle som kan, bør si ifra om at mobbing ikke er greit.
Det jeg vil si til deg, at selv om de har sagt slikt til deg, så betyr det ikke at de har noe rett - når noen sier stygge ting til andre, så tenker jeg at det heller sier noen om den som sier det, at det er noe “galt” med den heller eller at den ikke har lært seg å oppføre seg, enn at det er noe galt med den som bli mobbet, selv om det jo er det de prøver å få en til å føle.
Jeg vil anbefale deg å søke opp gode forbilder - folk som er opptatt av andre ting enn kropp og utseende, som vil folk godt, eller som selv viser at man kan være akkurat slik man er, og ha det bra med det.
Det er veldig fint at du vil like og elske kroppen din igjen. Jeg tenker at det å gjøre gode ting som deg selv og for kroppen din, kan være bra, gjøre ting den føler er godt, men også å la deg selv få merke at kroppen din kan gjøre deg godt, at den kan ting. Gi den oppmerksomhet og omsorg. Bli kjent med den. Jeg tenker at alt du kan gjøre for deg selv som føles godt for deg, som får deg til å føle at du og kroppen din er på lag, vil gi deg et bedre forhold til den.
tusen takk for mld
tusen takk❤️
Bare hyggelig :)