har ingen venner å være med på fritida.
hei, kan gjerne være vennen din
hvor gammel er du?
Har du profil på diiscord, profilen min der er munito44. Jeg er 45 år..
jeg er 20 du da?
Hei. Kan gjerne være venn med deg
Jeg er 012
Hvor gammel er du?
Jeg blir for ung
Er 22 år gammel
I nordland
Jeg studerer i Tromsø!
Samme, men er ikke i Tromsø for tiden. Har du sosiale media?
Send meg gjerne ditt navn på s c så kan jeg legge til fort
Heter friday0318 på s c
Okii legger deg til
Samme jeg er 21
Hei,
Forstår jeg riktig at du er tolv år gammel?
I så fall vil jeg gjerne dele noen tips fra en som er voksen, men som gikk store deler av barndommen uten venner.
Ja, det føles flaut ut å ikke ha venner… Men de voksne synes ikke det. Du føler det slikt nå, men når du blir eldre vil du innse at det faktisk ikke var noe å være flau for eller å skamme seg over.
Hvis jeg kunne gått tilbake i tid til min barndom og gjort endringer hadde det vært dette:
Fortell familie at jeg ikke har noen å være med, og at jeg synes det er kjipt å sitte alene på rommet hele dagen. Og si at du synes det er greit at dere tar en prat med læreren om dette.
Jeg skulle virkelig ønske jeg kunne gått tilbake og gjort disse tingene. For nå som voksen innser jeg at skammen var noe kun jeg bar på, og at de voksne kunne ha hjulpet meg dersom jeg fortalte hvordan jeg hadde det. Familie kunne hjulpet meg med å komme meg ut, for eksempel på kino osv, og jeg hadde sluppet å være redd for at de skulle vite at jeg ikke hadde venner. Med andre ord, jeg kunne ha slappet av mer i fritiden… (og selvfølgelig visste de jeg ikke hadde venner, men de visste nok ikke hvor vanskelig jeg syntes det var…) Og foreldre, sammen med lærer, kunne ha hjulpet med å finne muligheter som kunne ha hjulpet med å finne venner. Forskjellige fritidstilbud for eksempel, eller noe mer tilpasset for andre i lignende situasjon slik at vi kan være sammen. (I mitt tilfelle fikk jeg vite i voksen alder at jeg har aspergers, så kanskje ting hadde blitt fanget opp tidligere og jeg kunne ha blitt med i et tillbud for barn med aspergers.)
Ikke vær redd for å ta kontakt om det skulle være noe! :) Det er en veldig tøff situasjon, og du må selv kjenne etter hva som blir riktig… Men jeg vet hvert fall hva jeg hadde gjort om jeg kunne vært 12 år igjen. Husk at de voksne er ikke der for å le av deg, eller bli sure på deg. De er der for å hjelpe deg.
Hei hvis du har lyst på noen å snakke med så kan vi snakke på dis c. Er 06 så litt eldre enn deg desverre. Er litt eksentrisk til tider og gir mye blaffen i normer. Ingen stress hvis du ikke ønsker c:
Ha en fin helg
Hei vi kan snakke dis min er jonnern0484