Er det virkelig mulig eller sannsynlig at en person blir gravid TO GANGER hvis personen bruker p piller som hu skal? Etter min mening i dette tilfellet skyldes det latskap og slurv med å ta p pillene
Det korte svaret på spørsmålet ditt er ja.
Jeg er ingen lege, helsepersonell eller kvinne, men ut i fra all informasjon jeg finner på nett, så er man ikke 100% sikker på å unngå graviditet ved bruk av p-piller.
Om du som mann (ut i fra nicket ditt) ønsker å unngå at partneren din blir gravid, selv om hun er på p-piller, så vil jeg anbefale deg å bruke kondom. Det finnes andre alternativer og, men den enkleste metoden du som mann kan unngå graviditet på ved samleie, det er å bruke kondom.
Sant nok. Men grunnen til at jeg syns at dette er spesielt i dette tilfellet her er at jeg la merke til at p pillene ikke ble tatt på morgenen slik det ble gjort før. Og jeg konfronterte henne med dette og da sa hu at hu hadde p piller liggende. Og jeg ba om å få se på reseptene på Helse Norge … og da viser det seg at hu ikke har hentet ut noen pakker på 9 mnd. Det er jo veldig rart at dette skal skje med samme person TO GANGER… når det såvidt forekommer på et fåtall antall kvinner. Så da syns jeg det er litt rart at det skal skje to ganger med hu hvis hu tar pillene som hu skal. Da burde hu ha vurdert en annen type prevensjon.
Det er vel strengt tatt hennes eget valg om hun vil bruke p-piller eller ikke. Og så lenge det og er snakk om en myndig person, så har du heller ingenting med hennes resepter og medisiner å gjøre.
Som jeg sa i forrige svar, ønsker du å unngå graviditet, så har du et ansvar selv og, ved å selv bruke prevensjonsmidler. Og det er i hovedsak kondomer for oss menn.