Er det virkelig mulig eller sannsynlig at en person blir gravid TO GANGER hvis personen bruker p piller som hu skal? Etter min mening i dette tilfellet skyldes det latskap og slurv med å ta p pillene
Det korte svaret på spørsmålet ditt er ja.
Jeg er ingen lege, helsepersonell eller kvinne, men ut i fra all informasjon jeg finner på nett, så er man ikke 100% sikker på å unngå graviditet ved bruk av p-piller.
Om du som mann (ut i fra nicket ditt) ønsker å unngå at partneren din blir gravid, selv om hun er på p-piller, så vil jeg anbefale deg å bruke kondom. Det finnes andre alternativer og, men den enkleste metoden du som mann kan unngå graviditet på ved samleie, det er å bruke kondom.
Sant nok. Men grunnen til at jeg syns at dette er spesielt i dette tilfellet her er at jeg la merke til at p pillene ikke ble tatt på morgenen slik det ble gjort før. Og jeg konfronterte henne med dette og da sa hu at hu hadde p piller liggende. Og jeg ba om å få se på reseptene på Helse Norge … og da viser det seg at hu ikke har hentet ut noen pakker på 9 mnd. Det er jo veldig rart at dette skal skje med samme person TO GANGER… når det såvidt forekommer på et fåtall antall kvinner. Så da syns jeg det er litt rart at det skal skje to ganger med hu hvis hu tar pillene som hu skal. Da burde hu ha vurdert en annen type prevensjon.
Det er vel strengt tatt hennes eget valg om hun vil bruke p-piller eller ikke. Og så lenge det og er snakk om en myndig person, så har du heller ingenting med hennes resepter og medisiner å gjøre.
Som jeg sa i forrige svar, ønsker du å unngå graviditet, så har du et ansvar selv og, ved å selv bruke prevensjonsmidler. Og det er i hovedsak kondomer for oss menn.
Som kvinne, strengt tatt ikke helsepersonell enda (student), og dette er ikke helt mitt fagfelt, men jeg har hatt grunnleggende anatomi, biokjemi og fysiologi. Jeg kan si meg enig i andre kommentatorer her at man har alltid begge to ansvar selv for å sørge for at prevensjon blir brukt og er «tilstrekkelig». Dersom det tidligere er erfart å bli gravid på p-pille, så ville det jo være naturlig å bruke kondom i tillegg. Hva slags prevensjonsmiddel hun bruker er opp til henne. Det samme gjelder deg. Det kommer jo snart p piller til menn også, har jeg lest, men kondom beskytter jo også mot seksuelt overførbare sykdommer, så det er jo uansett greit å bruke.
Det er uvanlig, men ikke usannsynlig å bli gravid to ganger selv på p pille.
Det er mulig å bli gravid med både p pille, og p stav. Og selv om man bruker kondom, kan man bli gravid. Hver gang man har sex så risikerer man å bli gravid. Det er ikke sånn at man har 99% beskyttelse 99 ganger, og så 1 gang blir man gravid. Sannsynligheten er lik alle gangene, og er man uheldig, så får man uønsket graviditet som utfall… dessverre
Du har ikke rett til innsyn i hennes side på Helsenorge. Uansett hva årsaken er. Da skal det være i forbindelse med en rettssak. (Ikke advokat her, men personvern rundt helseinformasjon er svært strengt!)
Men… Hvis det du forteller om nå er at hun har bevisst lurt deg til å få henne gravid, så er jo ikke det greit det heller. Selv om du har ditt ansvar med å bruke prevensjonsmiddel, så er det ikke greit å lure noen til å bli gravid, om det er tilfellet her.
Ja. Ingen prevensjon er 100% sikker mot verken graviditet eller kjønnssykdommer.
Er du mann og er intim med kvinne som er fruktbar så vil alltid muligheten for graviditet være der. Og uansett intim relasjon med noen kan føre til kjønnssykdom. Ganske sikker på at en lege hadde sagt akkurat det samme som jeg skriver her