Fysiske plager etter utbrenthet

For min del merker jeg økt symptomtrykk etter å ha vært ut en stund i varmen. Hvordan er dette med deg, og hva er dine typiske triggere for at du får økt symptomtrykk?

Hadde det som deg før når det gjelder varmen som gav meg økte symptomer. Pr nå er det mest stress eller indre stress som gir meg økt symptomtrykk. Har en jobb med mye ansvar(som i at om jeg er uoppmerksom kan det i værste fall ende med døden for noen). Og dette er er trigger for meg, som skaper mye stress. Som igjen leder til økte angst/frykt symptomer.

Var ute på byen på lørdag og da ble det konsumert mye alkohol, første gangen på lenge. (10 enheter +, på en kveld) Og bang, enorm angst både dagen derpå og to dager etterpå, samt veldig muskelverk. Totalt utmattet. Hvordan er/var dette for deg. Alkohol en trigger?

Alkohol var en STOR trigger for meg dagen derpå og noen ganger der jeg konsumerte mue alkohol kunne det vedvare bortimot en uke med enormt mye angst og fysiske plager så kjenner meg godt igjen i det du beskriver.

Ja man blir så utrolig utmattet av det. Sånn som det er for øyeblikket herjer angsten helt til kroppen blir så sliten at den ikke klarer å opprettholde det virker det som. Blir vertfall lenge til neste gang merker jeg.

Hvordan er dette til deg nå?

Jeg sluttet å drikke alkohol for over 6 år siden. En av grunnene til det var nettopp dette du nevner, at angst og uroen blir mye værre av alkohol.