Noen andre med angst som blir veldig slitne av fysisk aktivitet? Jeg har hatt sterk angst hele tiden i 3 mnd. Angsten min er der hele tiden, den er ekstremt fysisk, og gjør meg utmattet. Men jeg går små turer hver dag, jobber på hjemmekontor og gjør husarbeid etc. Men idag gikk jeg meg en lengre skitur på 3 timer, pushet kroppen litt, og målet var at det skulle løsne litt på angsten…
Men det gikk helt feil. Jeg er sååååå sliten. Helt skjelven, svimmel og stuptrøpp… Er så fortvilet… Kommer meg ikke ut av dette angstkjøret når fysisk aktivitet gjør vondt værre… Noen som har opplevd noe lignende? Noen gode råd?
Når jeg har sterk angst er det nok med rolige gåturer. For angst er utrolig utmattende, så kroppen er allerede utslitt, og da har iallefall ikke jeg mer energi å ta av. Har du vært hos lege? Samtaler? Hvilken type angst har du? Er det panikkangst?
Ja, må nok holde meg til små turer nå når det er så voldsomt. Jeg har helseangst/generalisert angst. Angsten er der 100% natt og dag… Snakker med både lege og psykolog, men føler ikke jeg kommer noen vei.
Man leser liksom så mye om hvor viktig det er å trene når man har angst… men jeg blir redd når jeg blir sliten, så dette er en vanskelig balanse…
Hvis du ikke sover om natta blir du jo enda mer sliten og utmatta. Kanskje be om noe å sove på?
Hat brukt sovetabletter en liten stund, så sover en god del timer, men ikke nok, og våkner og er svett og anspent, så er nok ikke verdens beste søvn.
Men kan jo ikke bruke sovetabletter noe særlig lenger heller…
Tøft når du ikke får sovet da. Hva med beroligende kun for en stund for å få litt pause, så du får hentet deg litt inn?