Folkehøyskule

Hva er folks tanker om folkehøgskole her? Jeg har veldig lyst til å gå på Blålys 113 i Stavern. Har alltid drømt om å bli ambulansearbeider, men da det ikke gikk, så går jeg for Røde Kors sin beredskapsambulanse. Jeg er utdannet helsesekretær, men der lærte vi for eksempel ikke venflon. Det lærer vi på Blålys 113. I tillegg har jeg asperger, men veldig liten grad, så da tenkte jeg at en folkehøgskole vil hjelpe på det sosiale. Ambulanse er det jeg interesserer meg aller mest for, så denne linjen er midt i blinken for meg selv om jeg ikke får en utdannelse. I tillegg er det jo en del kurs på denne linjen som er relevante for både hjelpekorps og beredskapsambulanse. Psykologen min er negativ til FHS fordi jeg er 23 år og ikke har gjort noe i livet annet enn å ta et vekterkurs, og FHS er for lite sosialt. Så han anbefaler meg å bli lærer i stedet. Derfor vil jeg gjerne høre fra flere folk hva dere anbefaler. Jeg er veldig usikker. Jeg vet hva jeg vil jobbe med, og jeg vet at jeg vil bli frivillig i RK. Samtidig er denne linjen noe jeg har veldig lyst til, selv om det ikke er nødvendigvis folkehøgskole jeg vil. Og viktigst av alt: jeg har veldig lyst til å ta bilde av meg selv i sånn gul ambulanse-jakke😂