Flere som våkner slik?

Hei.
Jeg har over en leeengre periode (år) våknet på en måte som ikke er god. Jeg våkner hver morgen va kl 06 og da er det som hele kroppen skjelver innvendig, jeg føler meg ør og hjertet hamrer. Jeg er livredd for å snu meg radkt fordi jeg er redd for å bli svimmel, jeg prøver å bare ligge men det går ikke fordi kroppen er i høyspenn. Jeg må bare stå opp.

Sånn har det nå vært i 2 år siden jeg våknet med krystallsyken. Jeg føler det som om kroppen liksom forventer at jeg skal våkne på samme måte igjen.
Det er så slitsomt og det ødelegger søvnen min.

Jeg har ekstremt mye angst hver dag og kroppen er nok hyperstimulert og oversktivt nervesystem.

Flere som har hatt det slik? Hva gjorde dere evt for å få der bedre?

Vil ha tilbake søvnen min og den gode oppvåkningen om morgenen.
sterk tekst

Hei. Føler med deg❤️Jeg har hatt angst i mange år. Og alltid verst om morgenen og på dagen. Våknet og da kom angsten. Det jeg har lest og funnet ut er at kortisolnivået er høyest om morgenen, og vi som allerede sliter med angst oppfatter det som angst. Kortisolet er høyest om morgenen for at vi skal komme oss opp av senga og igang med dagen. Jeg har også hatt et overaktivert nervesystem. Mye bedre nå etter at jeg har jobbet aktivt med angsten. Når jeg våkner nå, har jeg ikke angst, men uro.

Utrede for søvnapne kanskje? Vist du har mange pustestanser blir kroppen stressa