Det føles som jeg alltid har vært deprimert og at det stadig blir verre. Jeg er nå 35 og håndterer livet dårligere enn da jeg var et lite barn. Jeg gråter mye, er helt utmattet i kroppen, snakker veldig negativt til meg selv, har vonde muskler, suicidale tanker og kjenner ingen glede. Det er ulikt trøkk fra dag til dag men generelt kjennes det umulig å stå i jobben min, holde meg i form, spise sunt eller holde på relasjoner (og disse andre tingene man blir fortalt at skal hjelpe). I det siste har jeg slitt mye med at ting rundt meg ikke kjennes ekte. Jeg orker ikke mer. Jeg har så lyst til at det skal ta slutt.
Jeg har vært inn og ut av behandling i årevis men det virker ikke som noen kan hjelpe meg. Jeg har bare lyst til å gi opp, jeg er så lei av å hate meg selv og mislykkes i alt jeg prøver på. Også hater jeg hvor “gi opp”-ete det jeg skriver er, føler meg patetisk og selvopptatt. Og så uendelig umoden for alderen.
Finnes det virkelig behandling som kan hjelpe? Jeg er villig til å prøve hva som helst for å komme meg opp av dette helvetet.
sterk tekst