Asså jeg er så sliten og skolen holder på å ta livet av meg. Jeg har bare litt under 2 måneder igjen, men det er nesten så jeg tror at jeg ikke klarer det engang. Jeg vil heller dø enn å prøve, og disse tankene har vært sterke i det siste. Jeg vet ikke hva det er som gjør at det er så vanskelig. På utsiden av skolen har jeg det veldig veldig bra. Men skolen ødelegger meg. Blir så ekstremt sliten og trives ikke med folka som er på skolen. De to venninnene mine som jeg pleier å være med, er på samme stadiet som meg, noe som gjør skolen enda verre, da de også sliter med å møte opp. Hver dag jeg har skole er en dårlig dag, jeg fortrenger skolen, noe som gjør at jeg havner bak. Jeg er veldig mye sint og trist, snakker så vidt hjemme fordi skolen gjør meg så frustrert. Finnes det noe tips til å holde ut? Fordi jeg er ikke så sikker på at jeg gjør det. Føler jeg skuffer alle og spesielt meg selv, men jeg bare klarer ikke mere.
Hei. Høres ut som om du trenger noen å prate med.
Si i fra om du vil prate
Det høres skikkelig tungt ut det du går gjennom, og jeg er lei meg for at du har det sånn. Du er ikke alene i det.
Når det blir så vanskelig at du får tanker om å ikke orke mer, er det viktig å få hjelp fra en voksen eller helsesykepleier.
Skolen kan også hjelpe med tilrettelegging eller veiledning, så det blir litt lettere å komme seg gjennom dagene. Ta det en dag av gangen.