Ensom på studiet bergen

Hei! Jeg er ei på 21 år og har startet på nytt studie i Bergen denne høsten. Jeg føler at jeg er en ganske ekstrovert person, men fant likevel ikke mange nye venner på studiet. Føler alle gjengene ble laget ila fadderuka. Har ei veninne på studiet men er redd at hun kanskje kommer til å droppe ut og da er jeg alene mens alle andre har mange gode venner. Driver å overtenke det hele tida

Du må ikke være med på fadderidiotien, og de gjengene som oppstår der er ikke varige vennskap. Konsentrer deg om studiene på studiestedet, og finn venner andre steder.

Hei,
Jeg flyttet til Bergen ifjor, jeg synes har vært også vanskelig finne meg til rette men føler meg alene ganske ofte.

Jeg har nesten ingen venner her i Bergen, jeg er veldig sosial person, det har vært en utfordring for meg her i Bergen finne noen jeg kommer over ens med.

Mange tror at man automatisk blir en del av et sosialt miljø på et studiested. Det stemmer ikke, og det kan være svært demotiverende hvis man har fått høre det fra alle man kjenner og så oppdager at det ikke stemmer med virkeligheten. Anbefaler deg å søke etter folk med samme interesser utenfor studentmiljøene - da får du også litt andre perspektiver enn det som er vanlig der.